Forstå din faktura
Vi forskuddsfakturerer våre kunder, slik at fakturaen du mottar gjelder den kommende måneden.
På første side av fakturaen finner du den viktigste informasjonen:
- Perioden du betaler for
- Totalsummen du må betale
- Betalingsinformasjon: KID- og kontonummer
Du finner også annen nyttig informasjon på første side:
- Fakturanummer (unikt nummer per faktura)
På side to av fakturaen finner du mer spesifisert informasjon:
- Hvilke produkter du betaler for
- Eventuelle rabatter og gebyrer
Fakturagebyr
Mottar du fakturaen din per brev, vil den inkludere et fakturagebyr på kr 6,50,- for papirfaktura. Du slipper å betale fakturagebyr dersom du mottar faktura på e-post fra oss, eller oppretter AvtaleGiro eller eFaktura-avtale i nettbanken din. Har du inngått avtale om Digipost, vil fakturaen automatisk sendes dit – dette er også gebyrfritt.
Les mer om eFaktura og AvtaleGiro
Linjeleie og modemleie
Linjeleie må betales av alle som får bredbånd levert over det norske kobbernettet (DSL). Linjeleien dekker drift, vedlikehold og oppgradering av nettet. For kunder som har ordinær fasttelefon er avgiften vanligvis inkludert i abonnementsprisen for fasttelefon. For kunder som ikke har ordinær fasttelefon betales linjeleie som et tillegg til abonnementsprisen for bredbånd.
Vi fakturerer for modemleie for at vi til enhver tid kan ta ansvar for at modemet fungerer. Dersom modemet ditt blir defekt, sender vi deg et nytt uten ekstra kostnad. De 12 første månedene av abonnementet ditt, slipper du å betale for modemleie.
Du finner våre priser og gebyrer i vår prisliste.
Betalingsfrist
Fra du mottar fakturaen fra oss, har du 14 dager på å betale denne. Dersom du har behov for betalingsutsettelse på en faktura, ta kontakt med oss før forfallsdato så kan vi hjelpe deg med dette.
Fakturaeksempel med forklaring
Finner du ikke svar på det du lurer på?
Kontakt oss på chat eller se svar på ofte stilte spørsmål