FAQ - kommer ikke på nett / fellesfeil | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler

Driftsmeldinger

Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:

Pågående driftsforstyrrelser

Mellomvegen, Tromso

Feil som påvirker flere kunder

Reservedeler bestilt

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Mellomvegen, Tromso

Referanse: CS6519422

Feilen inntraff: 25. juni 2025, 17:14 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. juli 2025, 13:00 CET/CEST

9. juli 2025, 14:07 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, og venter på levering for permanent reparasjon.*

Services are restored temporarily, waiting for delivery for permanent fix.

8. juli 2025, 21:16 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, og venter på levering for permanent reparasjon.*

Services are restored temporarily, waiting for delivery for permanent fix.

8. juli 2025, 14:57 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, og venter på levering for permanent reparasjon.*

Services are restored temporarily, waiting for delivery for permanent fix.

8. juli 2025, 09:33 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, og venter på levering for permanent reparasjon.*

Services are restored temporarily, waiting for delivery for permanent fix.

7. juli 2025, 14:45 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, og venter på levering for permanent reparasjon.*

Services are restored temporarily, waiting for delivery for permanent fix.

7. juli 2025, 10:41 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

7. juli 2025, 07:32 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

2. juli 2025, 11:17 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

1. juli 2025, 19:31 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

1. juli 2025, 11:17 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

30. juni 2025, 10:19 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

28. juni 2025, 09:11 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

27. juni 2025, 13:35 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

26. juni 2025, 16:46 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

26. juni 2025, 16:45 CET/CEST

Tjenestene gjenopprettes midlertidig, underleverandøren planlegger en permanent løsning.*

Services are restored temporarily, subcontractor is planning a permanent solution.

25. juni 2025, 23:30 CET/CEST

Feilretting er satt på vent til i morgen på grunn av manglende tilgang til stedet.*

Fault correction is on hold until tomorrow due to lack of access to the location.

25. juni 2025, 21:32 CET/CEST

Feilretting er satt på vent til i morgen på grunn av manglende tilgang til stedet.*

Fault correction is on hold until tomorrow due to lack of access to the location.

25. juni 2025, 18:58 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

25. juni 2025, 17:31 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo - Steenstrups gate

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo - Steenstrups gate

Referanse: CS6554355

Feilen inntraff: 11. juli 2025, 02:24 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. juli 2025, 09:00 CET/CEST

12. juli 2025, 20:31 CET/CEST

Feilretting er forsinket til mandag på grunn av tilgangsutfordringer.*

Fault correction is delayed until Monday due to access challenges.

11. juli 2025, 14:52 CET/CEST

Tekniker bestilt. Ingen aktuell lokal kontaktinformasjon tilgjengelig, forespørsel om informasjon er sendt til berørte kunder.*

Technician ordered. No current local contact information available, request for information has been sent to affected customers.

11. juli 2025, 09:20 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løste driftsforstyrrelser

Fagerstrand

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Feil på nettverkselement

Område: Fagerstrand

Referanse: CS6555925

Feilen inntraff: 11. juli 2025, 16:24 CET/CEST

Feil rettet: 11. juli 2025, 20:13 CET/CEST

Siste oppdateringer

11. juli 2025, 20:10 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Ødelagt vifte Løsning: Ekstra vifte er installert midlertidig.*

Incident resolved. Cause: Broken fan Fix: Extra fan has been installed temporarily.

11. juli 2025, 17:20 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

11. juli 2025, 16:46 CET/CEST

Vi har for tiden et nettverksbrudd på grunn av overoppheting av utstyr. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage due to overheating equipment. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo - Sølve Solfengs vei

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Feil på nettverkselement

Område: Oslo - Sølve Solfengs vei

Referanse: CS6555283

Feilen inntraff: 11. juli 2025, 11:54 CET/CEST

Feil rettet: 11. juli 2025, 20:08 CET/CEST

Siste oppdateringer

11. juli 2025, 19:07 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Ødelagt vifte. Løsning: En ekstra vifte er installert midlertidig.*

Incident resolved. Cause: Broken fan. Fix: An extra fan has been installed temporarily.

11. juli 2025, 15:47 CET/CEST

En ventilasjonsvifte fungerer ikke, noe som forårsaker varmeproblemer. En tekniker vurderer for tiden om den kan byttes ut i dag eller neste uke.*

A ventilation fan is malfunctioning, causing the heat issues. A technician is currently assessing whether it can be replaced today or next week.

11. juli 2025, 12:06 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd forårsaket av overoppheting av utstyret vårt. Tekniker sendes for å lufte ut utstyrsskap og rengjøre filtre.*

We currently have a network outage caused by our equipment overheating. Technician is sent to air out equipment cabinet and clean filters.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Steenstrups gate

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Steenstrups gate

Referanse: CS6552546

Feilen inntraff: 10. juli 2025, 02:53 CET/CEST

Feil rettet: 10. juli 2025, 09:53 CET/CEST

Siste oppdateringer

10. juli 2025, 09:52 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd. Løsning: Strømmen ble gjenopprettet.*

Incident resolved. Cause: Local power fault. Fix: Power was restored.

10. juli 2025, 08:54 CET/CEST

Tekniker på stedet, men har problemer med lokal tilgang. En forespørsel om informasjon er sendt, mens teknikeren prøver å begynne i den andre enden.*

Technician on-site, but is having issues with local access. A request for information has been sent, meanwhile technician tries to begin at the other end.

10. juli 2025, 06:13 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

10. juli 2025, 04:32 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Østfold

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Power issue

Område: Østfold

Referanse: CS6555926

Feilen inntraff: 11. juli 2025, 16:26 CET/CEST

Feil rettet: 12. juli 2025, 00:57 CET/CEST

Siste oppdateringer

12. juli 2025, 00:20 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Nedetiden var forårsaket av en overspenningsvern, som er på plass for å beskytte sentralt utstyr mot unormalt høy strømforsyning. Løsning: Det er utført reparasjoner på stedet for å stabilisere utstyret.*

Incident resolved. Cause: The downtime was caused by a surge protector, which is in place to protect central equipment from abnormally high power supply. Fix: Repairs have been made on-site to stabilize the equipment.

11. juli 2025, 23:02 CET/CEST

Vi kan nå se at forbindelsen er oppe igjen. Nedetiden var forårsaket av en overspenningsvern, som er på plass for å beskytte sentralt utstyr mot unormalt høy strømforsyning. Det er utført reparasjoner på stedet for å stabilisere utstyret. Vi beklager ulempene.*

We can now see that the connection is back up. The downtime was caused by a surge protector, which is in place to protect central equipment from abnormally high power supply. Repairs have been made on-site to stabilize the equipment. We apologize for the inconvenience.

11. juli 2025, 21:08 CET/CEST

Feltteknikere er ute og jobber med å finne bruddpunktet. Fiberstrekningen vil bli målt for å finne den nøyaktige plasseringen. Flere teknikere er også på vei med ekstrautstyr, slik at reparasjoner kan starte så snart feilen er funnet. Arbeidet vil fortsette utover natten.*

Field technicians are out working to locate the break point. The fiber stretch will be measured to pinpoint the exact location. More technicians are also on the way with extra equipment, so repairs can start as soon as the fault is found. Work will continue throughout the night.

11. juli 2025, 19:29 CET/CEST

Teknikeren har ankommet og feilsøker på stedet. Vi har også aktivert vår tredje linje for å hjelpe.*

Technician has arrived and is troubleshooting on location. We have also activated our third line to assist.

11. juli 2025, 17:21 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

*Denne teksten er maskinoversatt.


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her