FAQ - Hjelp med internett og TV | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

Tilbake

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Feilsøk og veiledninger

Wi-Fi

Wi-Fi tips
  1. Fjern hindringer for Wi-Fi: Flytt gjenstander som blokkerer de trådløse signalene og identifiser de store hindringene som betongvegger eller baderom med varmekabler.Om mulig, flyttWi-Fifor å optimalisere dekningen
  2. Kartlegg Wi-Fi-dekningen og finn dødsonene: Forsøk et varmekart for å visualisere dekningen og finne områder med dårlig tilkobling. Det finnes flere leverandører som leverer Wi-Fi heatmap, søk på internett eller appbutikk.
  3. Bruk nettverkskabel der du kan: Kablet tilkobling er mer pålitelig og bør brukes når det er mulig
  4. Sett passord på det trådløse nettverket: Sikre nettverket ditt med et sterkt passord
  5. Ikke skjul nettverksnavn (SSID): Unngå å skjule SSID, da dette kan påvirke ytelsen negativt
  6. Kjør gjestenettverk fra samme utstyr som hovednettet: Unngå å bruke separate rutere for gjestenettverk hvis mulig
  7. Oppdater drivere på alt utstyr: Sørg for at alle enheters drivere er oppdatert for best mulig ytelse
  8. Utnytt 5 GHz: Bruk 5 GHz-båndet for bedre ytelse hvis enhetene støtter det
  9. Slå av ubrukt trådløst utstyr: Reduser interferens ved å slå av ubrukt trådløst utstyr

For flere gode Wi-Fi tips anbefaler vi Wi-Fi sentralen av vår partner EyeNetworks her.

Hvordan endrer jeg Wi-Fi-navn og passord?

Du kan endre Wi-Fi navn og passord på Min side.

Hjelp med TV

Hvordan kan jeg få hjelp med TV?

Vi anbefaler alltid å koble TV-dekoderen til hjemmesentralen med kabel. Vi kan ikke garantere samme stabilitet dersom din TV-dekoder er koblet via WiFi, heller ikke med kabel koblet til en enkeltstående Wi-Fi enhet.

For ytterligere hjelp med TV eller tilkobling, besøk nettsiden til din TV-leverandør: RiksTV / Allente / Telia


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Er du bedriftskunde? Klikk her

2024-02-27