FAQ - Ditt abonnement | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Ditt abonnement

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Abonnement og bindingstid

Hvordan bruker jeg “Min side”?

Min side finner du en oversikt over dine abonnement, fakturakopier og hvilken informasjon du ønsker vi skal sende deg. Du kan også oppgradere din internetthastighet eller bestille Wi-Fi og TV.

Hvordan endrer jeg mitt abonnement?

Du kan logge inn på Min side for å oppgradere hastighet, bestille Wi-Fi eller TV-abonnement igjennom en av våre samarbeidspartnere på TV. Dersom du ønsker å endre eksisterende TV-abonnement må du ta kontakt direkte med din TV-leverandør.

Hvis du tilhører et boligselskap med en kollektiv avtale har du en grunnpakke som er definert av avtalen med ditt boligselskap, men du kan enkelt finne dine oppgraderingsmuligheter på Min side.

Hvordan får jeg tilgang til min kontrakt?

For å få tilgang til din kontrakt kan du ta kontakt med oss på chat eller telefon.

Hvor lenge varer bindingstiden?

Med mindre annet er avtalt har våre abonnement en bindingstid på 12 måneder. Ved oppsigelse av abonnement innenfor bindingstid, tilkommer et gebyr tilsvarende månedsprisen for gjenstående del av bindingstiden.

Hvis du tilhører et boligselskap med en kollektiv avtale er bindingstiden definert av avtalen med ditt boligselskap.

Faktura

Fakturerer dere for tjenestene på forskudd?

Ja, vi fakturerer for kommende måned.

Hvorfor er første faktura høyere enn forventet?

Den første fakturaen kan virke høyere enn forventet, siden du betaler månedsprisen på forskudd. Fakturaen kan også inneholde etableringsgebyr, frakt eller andre engangskostnader. Disse kan også i noen tilfeller legges til på faktura nummer to.

Den første fakturaen kommer per brev om ikke annet er avtalt og er uten fakturagebyr. Du kan da bruke denne for å legge inn AvtaleGiro og / eller eFaktura for å sikre gebyrfri betaling fremover.

Hvorfor er faktura høyere enn den forrige?

Det kan være flere årsaker til at fakturaen kan være høyere enn den forrige:

  • Fakturaspesifikasjonen: Sjekk detaljene i fakturaspesifikasjon for å se etter kostnader i forbindelse med frakt, feilretting eller andre gebyrer. Vår komplette prisliste finner du her.
  • Abonnementsendringer: Hvis det har vært endringer i ditt abonnement, kan det være en periodevis justering. Sørg for å se perioden som er oppført på fakturaen og sammenlign med datoen for eventuelle endringer.
  • Kampanjeslutt: Dersom du har hatt en kampanje med oss kan fakturaen bli høyere når kampanjeperioder er over.
  • Varsler om prisøkninger: Vi ønsker å forsikre deg om at vi alltid vil varsle deg i god tid om eventuelle prisøkninger. Dersom du opplever en prisøkning på din faktura, men ikke har fått et varsel kan det være lurt å sjekke om vi har din oppdaterte kontaktinformasjon eller om informasjon fra oss kan ha havnet i søppelposten i din e-post.
Hvor kan jeg finne en forklaring på fakturaen?

Fakturaen inneholder informasjon om perioden du betaler for, totalsummen, betalingsinformasjon (KID- og kontonummer) og et unikt fakturanummer. Videre vises detaljer som hvilke produkter du betaler for og eventuelle rabatter og gebyrer.


Blir jeg fakturert for TV av GlobalConnect?

Nei, du vil motta faktura direkte fra din valgte TV-leverandør.

Hvor kan jeg finne kopi av mine fakturaer?

Du kan få tilsendt faktura på papir, e-post eller eFaktura. Du finner en oversikt over alle dine fakturaer på Min side.

Med eFaktura får du regningene tilsendt til nettbanken ferdig utfylt med KID-nummer som du godkjenner fra måned til måned. Mottar du fakturaen din på papir vil den inkludere et fakturagebyr på 6,50kr.

Manglende betaling

Hvordan håndterer dere ubetalte fakturaer med purring og inkasso?

Du har en betalingsfrist på 14 dager for å gjøre opp din faktura. Dersom betalingen ikke mottas innen fristen, følger vi følgende prosedyre:

Dag 0: Forfallsdato på faktura
Dag 7: Purring på SMS
Dag 30: Inkassovarsel med forfall 14 dager
Dag 44: Forfallsdato på inkassovarsel
Dag 46: Varsel om stenging av bredbåndstjeneste
Dag 54: Stenging av bredbåndstjeneste
Dag 60: Faktura sendes til inkasso
Dag 93: Informasjon at bredbåndslinjen blir sagt opp

Dersom du har betalt din faktura, men likevel mottar et purrevarsel fra oss, vennligst se til at fakturanummeret på purrevarslet samsvarer med fakturanummeret på den betalte fakturaen. Er fakturanumrene identiske, kan du se bort fra purringen du har mottatt.

Ved spørsmål angående avdragsordninger, utsettelse av betalinger eller inkassoprosesser, kan du kontakte vår fakturapartner Riverty på telefon 22 87 89 70.

Min internettlinje er stengt på grunn av manglende betaling, hva gjør jeg?

Dersom fakturaen ikke er betalt vil du motta et varsel på SMS tre dager før bredbåndstjenesten din blir stengt. Ved stengingsdatoen vil du miste tilgangen til internett, og du vil motta en SMS med instruksjoner om hvordan du kan gjenåpne bredbåndstjenesten din.

Dersom betalingen ikke er mottatt innen fire virkedager etter stengingen, vil bredbåndstjenesten bli stengt på nytt. For hver stenging påløper et stengegebyr på 500 kr. Hvis betaling fortsatt ikke er mottatt syv dager etter den første stengingen, vil fakturaen bli sendt til inkasso.

Kan jeg få avdragsordning eller betalingsutsettelse?

Ved spørsmål angående avdragsordninger, utsettelse av betalinger eller inkassoprosesser, kan du kontakte vår fakturapartner Riverty på telefon 22 87 89 70.

Betalingsmetoder

Hvordan setter jeg opp AvtaleGiro eller eFaktura?

Med AvtaleGiro trekkes regningene automatisk fra kontoen din på forfallsdatoen, mens eFaktura lar deg motta og betale regningene direkte i nettbanken din som du må godkjenne månedlig.

For å motta eFaktura benytt eFaktura-referansen du finner på side 1 av fakturaen din ved neste betaling. AvtaleGiro settes opp i nettbanken din eller ved å kontakte banken. Det kan ta opptil 45 dager å aktivere AvtaleGiro, og du må betale fakturagebyr inntil avtalen er aktiv.

Hvordan endrer jeg fakturaadressen eller mottakeren?

Du kan ta kontakt med oss på chat eller telefon.

Gebyrer

Hvilke gebyrer påløper ved bomtur eller feilretting?
  • Bomturgebyr for montør: Hvis vi ikke får tilgang til hjemmet ditt eller avtalen brytes på noen måte, vil det påløpe en engangskostnad på 1 000kr.
  • Feilretting: Hvis problemet ligger utenfor GlobalConnects ansvar, vil det være en engangskostnad på 3 125kr for å rette opp feilen. Det kan også tilkomme ekstra kostnader, som reisekostnader og materialbruk.
Hvilke gebyrer påløper ved faktura og manglende betaling?
  • Fakturagebyr (papirfaktura): 6,50kr
  • Purregebyr: 35kr
  • Stenging av abonnement, per stenging: 500kr
Hva koster det å ikke returnere utstyr, og hva må returneres?
  • Når du sier opp abonnementet ditt, eller på andre måter har blitt bedt om å returnere utstyr, må du returnere dette til oss innen 14 dager for å unngå gebyr på 990,-.
  • Retur av utstyr gjelder enkeltstående modem og Wi-Fi-utstyr fra oss, inkludert strømforsyning. Les mer om retur og hvilket utstyr her.
  • Fastmonterte hjemmesentraler skal ikke returneres.
  • Har du TV-utstyr fra våre partnere (f.eks. TV-dekoder eller fjernkontroll), skal dette returneres direkte til TV-leverandøren, og ikke til oss.

Flytting og eierskifte

Hva må jeg gjøre hvis jeg skal flytte eller gjøre et eierskifte?

Ønsker du å videreføre abonnementet ditt ved flytting eller gjøre et eierskifte kan du ta kontakt med oss på chat eller telefon. Flytting utenfor bindingstid er kostnadsfritt. Eierskifte har en engangskost på 199kr.

Angring og oppsigelse

Hvordan angrer jeg mitt kjøp?

Dersom du vil angre ditt kjøp kan du benytte angreskjemaet nedenfor. Du kan også ta kontakt via chat eller telefon til oss. Angring før 14 dager er kostnadsfritt.

Dersom du vil gjøre en angring etter 14 dager tilkommer en engangskostnad på 4 500kr, eller 9 000kr dersom du tilhører et område som er under aktiv fiberutbygging.

Skjema for angrerett (PDF).

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

For å si opp ditt abonnement kan du kontakte oss på telefon. Da får du god hjelp og svar på eventuelle praktiske spørsmål. Oppsigelse av abonnement innenfor bindingstid gir en engangskost som tilsvarer de gjenværende månedene med månedspris igjen av bindingstiden.

Hvordan returnerer jeg utstyr?

Du kan enkelt returnere utstyret med retur via Bring. Her er returadressen allerede forhåndsutfylt, så alt du trenger å gjøre er å følge instruksjonene på siden. Du kan også lese alt om retur her.

Vilkår, personvern og sikkerhet

Hvor kan jeg finne abonnementsvilkårene?

Våre avtalevilkår finner du her.

Hvor kan jeg finne GlobalConnect personvernerklæring?

GlobalConnect personvernerklæring finner du her.


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her

2024-02-26