Hva skjer etter bestilling? (ADSL/VDSL) | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

Hva skjer etter bestilling? (ADSL/VDSL)

1. Bestilling

Når din bestilling er registrert, vil du motta en e-post med ordrebekreftelse fra oss.

2. Leveringstid

Fra du har mottatt ordrebekreftelse og til vi kan levere internett til deg, går det vanligvis 2-6 uker. Har du allerede internett over telefonnettet fra en annen leverandør vil leveringstiden vanligvis ta 4-6 uker. Ved helligdager og spesielle omstendigheter kan leveringstiden øke. Du vil motta en e-post fra oss med oppkoblingsdato når denne er klar.

3. Hente modem

Omtrent én uke før oppkoblingsdato sender vi modemet ditt i posten. Du vil motta en SMS når pakken er på vei, og du vil deretter få tilsendt en hentekode når du kan hente pakken på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

4. Besøk av montør

Dersom du ikke har internett inn til boligen din fra før, vil en montør koble opp tjenesten hjemme hos deg mellom kl. 08.00-16.00 på oppkoblingsdatoen. Montøren vil ta kontakt med deg 1-2 timer før ankomst, og det er derfor viktig at du er tilgjengelig denne datoen. Dersom det er mindre enn 3 dager til den planlagte oppkoblingsdatoen og tidspunktet likevel ikke passer for deg, ber vi deg kontakte montøren direkte, for å avtale et nytt tidspunkt. Dersom du allerede har internett inn til boligen din fra en annen leverandør, vil tilkoblingen skje i vår sentral, og du behøver derfor ikke være hjemme på oppkoblingsdatoen.

5. Koble opp modemet

Så snart du mottar ferdigmelding på e-post fra oss, kan du koble opp modemet ditt og ta i bruk bredbåndet fra GlobalConnect.

Brukerveiledning til ditt modem

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Kontakt oss på chat eller se svar på ofte stilte spørsmål

2023-09-28