> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler
Driftsmeldinger
Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:
Pågående driftsforstyrrelser
Lena
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Lena
Referanse: CS6709364
Feilen inntraff: 12. september 2025, 08:41 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 17. september 2025, 10:00 CET/CEST
16. september 2025, 16:43 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
16. september 2025, 12:48 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd, og det er bekreftet av våre teknikere at fiberkabelen vår er gravd av, av en gravemaskin av tredjepart. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Vi utforsker og diskuterer fortsatt løsninger sammen med vår underleverandør angående dette. Takk for tålmodigheten.*
We currently have a network outage and it has been confirmed by our technicians that our fiber cable has been digged off, by an excavator by third party. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. We are still exploring and discussing solutions togheter with our subprovider regarding this. Thank you for your patience.
15. september 2025, 13:08 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd, og det er bekreftet av våre teknikere at fiberkabelen vår er gravd av, av en gravemaskin av tredjepart. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Vi utforsker og diskuterer fortsatt løsninger sammen med vår underleverandør angående dette. Takk for tålmodigheten.*
We currently have a network outage and it has been confirmed by our technicians that our fiber cable has been digged off, by an excavator by third party. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. We are still exploring and discussing solutions togheter with our subprovider regarding this. Thank you for your patience.
13. september 2025, 16:52 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd, og det er bekreftet av våre teknikere at fiberkabelen vår er gravd av, av en gravemaskin av tredjepart. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Vi utforsker og diskuterer fortsatt løsninger sammen med vår underleverandør angående dette. Takk for tålmodigheten.*
We currently have a network outage and it has been confirmed by our technicians that our fiber cable has been digged off, by an excavator by third party. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. We are still exploring and discussing solutions togheter with our subprovider regarding this. Thank you for your patience.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo - Mariboes gate
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Oslo - Mariboes gate
Referanse: CS6719522
Feilen inntraff: 15. september 2025, 18:16 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 17. september 2025, 11:00 CET/CEST
16. september 2025, 20:05 CET/CEST
Den estimerte reparasjonstiden er skjøvet tilbake fordi feilen var mer omfattende enn de opprinnelige estimatene.*
The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.
16. september 2025, 18:38 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
15. september 2025, 22:27 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
15. september 2025, 18:33 CET/CEST
Vi har for tiden en forstyrrelse som påvirker tjenestekvaliteten. Pakketap og ventetid kan oppstå. Feilsøkingen fortsetter om morgenen.*
We currently have a disturbance affecting the service quality. Packet loss and latency might be experienced. Troubleshooting will continue in the morning.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Brolandsveien
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Brolandsveien
Referanse: CS6702875
Feilen inntraff: 10. september 2025, 10:49 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 18. september 2025, 18:00 CET/CEST
16. september 2025, 08:17 CET/CEST
En antennekabel er skadet og må skiftes ut. Et planlagt vedlikehold vil bli planlagt utført om natten.*
An arial cable has been damaged and needs to be replaced. A scheduled maintanance will be planned to carry out during nighttime.
12. september 2025, 17:40 CET/CEST
Tekniker er tildelt, ingen ETA ennå.*
Technician is assigned, no ETA as of yet.
11. september 2025, 16:43 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår.*
Technician on-site. Troubleshooting in progress.
10. september 2025, 18:49 CET/CEST
Feilsøking fortsetter i morgen med felttekniker.*
Troubleshooting will continue tomorrow with field technician.
10. september 2025, 13:17 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sørreisa
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Sørreisa
Referanse: CS6718945
Feilen inntraff: 15. september 2025, 15:54 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 17. september 2025, 10:00 CET/CEST
16. september 2025, 19:20 CET/CEST
Feilretting er satt på vent til i morgen*
Fault correction is on hold until tomorrow
16. september 2025, 16:08 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*
Technician on-site. Troubleshooting in progress
16. september 2025, 14:29 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
15. september 2025, 17:08 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
15. september 2025, 17:06 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø, Mmellomvegen
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberarbeid
Område: Tromsø, Mmellomvegen
Referanse: CS6707298
Feilen inntraff: 11. september 2025, 13:33 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 17. september 2025, 10:00 CET/CEST
16. september 2025, 14:31 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
13. september 2025, 10:42 CET/CEST
Nettverk outage er forårsaket av kabelskade. Kabelen er montert mellom strømstolper, og feltteknikere som ble sendt til stedet kan ikke reparere skaden selv. Problemet er meldt til kraftselskapet, og vi vil følge opp dem videre i løpet av neste uke for planlagte tiltak.*
Network outage is caused by cable damage. The cable is mounted between power poles, and field technicians that were sent to site are unable to repair the damage themselves. The issue has been reported to the power company, and we will follow up with them further during next week for planned actions.
11. september 2025, 18:20 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt.*
We currently have a network outage. Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Trondheim
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Trondheim
Referanse: CS6711979
Feilen inntraff: 13. september 2025, 08:26 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 16. september 2025, 21:30 CET/CEST
16. september 2025, 17:34 CET/CEST
Vår tekniker venter på hjelp med utgraving for å få tilgang til den skadede kabelen.*
Our technician is awaiting assistance with excavation to gain access to the damaged cable.
16. september 2025, 16:33 CET/CEST
Feilsøking pågår.*
Troubleshooting in progress.
16. september 2025, 14:47 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*
Technician on-site. Troubleshooting in progress
16. september 2025, 11:09 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
15. september 2025, 21:02 CET/CEST
Vi venter på tilgang til byggeplass som mest sannsynlig vil være tilgjengelig i morgen på dagtid.*
We are waiting for access to construction site that will most likely be avalible tomorrow during the day.
15. september 2025, 17:14 CET/CEST
Vi venter fortsatt på tilgang til byggeplassen.*
We are still awaiting access to the construction site.
15. september 2025, 13:08 CET/CEST
Vi prøver for tiden å få tilgang og gravemaskin til stedet siden utstyret vårt ikke er lett tilgjengelig på grunn av det pågående arbeidet i området.*
We are currently trying to get access and excavator to site since our equipment is not easily reachable due to the ongoing work in the area.
14. september 2025, 18:05 CET/CEST
Vår tekniker har nå verifisert og bekreftet kabelbruddet, det er kuttet i nærheten av en jernbane. Arbeidet kan ikke utføres i dag da vi trenger assistanse fra en gravemaskinfører på stedet, som kan hjelpe oss tidligst fra i morgen. Vi vil følge opp entreprenøren på byggeplassen i morgen og koordinere for å starte reparasjonsarbeidet.*
Our technician has now verified and confirmed the cable break, it has been cut near a railway. The work cannot be carried out today as we need assistance from an excavator operator at the site, who can help us starting tomorrow at the earliest. We will follow up with the contractor at the construction site tomorrow and coordinate to begin the repair work.
13. september 2025, 21:04 CET/CEST
Feilretting er satt på vent på grunn av manglende tilgang til lokasjonen. Det er foreløpig uklart om teknikeren kan få tilgang i løpet av helgen eller om dette må håndteres på mandag. Vi holder deg oppdatert så snart vi har ny informasjon.*
Fault correction is on hold due to lack of access to the location. It's unclear at the moment if technician can get access during the weekend or if this will have to be handled on Monday. We'll keep you posted as soon as we have some new information.
13. september 2025, 18:42 CET/CEST
Byggearbeidet ser ut til å ha skadet flere kabler, og våre egne ser også ut til å være skadet sammen med våre underleverandører. Vår felttekniker er fortsatt på stedet for å feilsøke for å vurdere skaden.*
The construction work looks to have damaged multiple cables, and our own appear to also be damaged along with those of our subprovider. Our field technician is still on location troubleshooting to assess the damage.
13. september 2025, 14:52 CET/CEST
Tekniker bekrefter kabelkutt på grunn av gravearbeid på en byggeplass. Vår tekniker vil ikke få tilgang til stedet per nå. Kabelen som er kuttet eies av vår underleverandør som vil ha sin egen tekniker ute på stedet for å avhjelpe skaden. Vi har ingen ETR per nå.*
Technician confirms cable cut due to excavation work on a construction site. Our technician will not be granted access to site as of now. The cable that has been cut is owned by our subprovider who will have their own technician out on site to evelaute the damage. We have no ETR as of now.
13. september 2025, 13:32 CET/CEST
Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.*
The technician has measured the signals and identified a potential cable break. They are en route to locate the fault.
13. september 2025, 10:00 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
13. september 2025, 09:26 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Trondheim, Nordre Hallsetveg
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Trondheim, Nordre Hallsetveg
Referanse: CS6712580
Feilen inntraff: 13. september 2025, 18:27 CET/CEST
Estimert rettetid: 15. september 2025, 22:00 CET/CEST
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 17. september 2025, 09:00 CET/CEST
16. september 2025, 12:45 CET/CEST
Underleverandør jobber aktivt med å reparere de berørte tjenestene. Soft ETR er satt til i morgen.*
Subprovider is actively working on repairing the affected services. Soft ETR is set to tomorrow.
16. september 2025, 07:52 CET/CEST
Vi kan fortsatt se at tjenester er berørt, vi vil følge opp dette deretter med vår underleverandør.*
We can still see that services are affected, we will follow this up accordingly with our subprovider.
15. september 2025, 08:31 CET/CEST
Underleverandør jobber aktivt med å reparere de berørte tjenestene. Soft ETR er satt til 22:00 i kveld.*
Subprovider is actively working on repairing the affected services. Soft ETR is set at 22:00 tonight.
15. september 2025, 06:22 CET/CEST
Reparasjonsarbeid pågår.*
Repair work is ongoing.
14. september 2025, 19:06 CET/CEST
Underleverandør har mye skadet fiber som må skiftes ut, og venter på ytterligere ressurser. Arbeidet forventes å fortsette utover natten, og vil mest sannsynlig ikke være ferdig før i morgen.*
Subprovider has a lot of damaged fiber that needs to be replaced, and are awaiting additional resources. Work is expected to continue through the night, and will most likely not be completed until tomorrow.
14. september 2025, 01:27 CET/CEST
En kabelfeil oppdaget i vår underleverandørs nettverk. Feilsøking pågår med underleverandør*
A cable fault detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider
13. september 2025, 20:03 CET/CEST
En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Feilsøking pågår med underleverandør.*
A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Løste driftsforstyrrelser
Drøbak
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Drøbak
Referanse: CS6721243
Feilen inntraff: 16. september 2025, 09:50 CET/CEST
Feil rettet: 16. september 2025, 11:57 CET/CEST
Siste oppdateringer
16. september 2025, 09:59 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fetsund, Kirkeveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Fetsund, Kirkeveien
Referanse: CS6720661
Feilen inntraff: 16. september 2025, 03:00 CET/CEST
Feil rettet: 16. september 2025, 17:38 CET/CEST
Siste oppdateringer
16. september 2025, 17:31 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd. Løsning: Tekniker startet utstyret på nytt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage. Fix: Technician rebooted equipment.
16. september 2025, 16:37 CET/CEST
Tekniker fortsatt underveis.*
Technician still en route.
16. september 2025, 14:26 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
16. september 2025, 03:10 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
16. september 2025, 03:02 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Greåker
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Greåker
Referanse: CS6719199
Feilen inntraff: 15. september 2025, 17:09 CET/CEST
Feil rettet: 16. september 2025, 09:56 CET/CEST
Siste oppdateringer
16. september 2025, 09:55 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Mistanke om lokalt strømbrudd Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
15. september 2025, 17:23 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøkingen fortsetter om morgenen.*
We currently have a network outage. Troubleshooting will continue in the morning.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Lillehammer
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Lillehammer
Referanse: CS6719550
Feilen inntraff: 15. september 2025, 18:34 CET/CEST
Feil rettet: 15. september 2025, 20:52 CET/CEST
Siste oppdateringer
15. september 2025, 20:50 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
15. september 2025, 19:18 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
15. september 2025, 18:46 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Vormsund, Rustadgutua
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Vormsund, Rustadgutua
Referanse: CS6719384
Feilen inntraff: 15. september 2025, 18:12 CET/CEST
Feil rettet: 16. september 2025, 22:07 CET/CEST
Siste oppdateringer
16. september 2025, 22:06 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Brudd i fiberkabel. Løsning: Feilretting på kabel.*
Incident resolved. Cause: Break in fibercable. Fix: Fault correction on cable.
16. september 2025, 19:21 CET/CEST
Den estimerte reparasjonstiden er skjøvet tilbake fordi feilen var mer omfattende enn de opprinnelige estimatene.*
The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.
16. september 2025, 16:38 CET/CEST
Feilsøking pågår*
Troubleshooting in progress
16. september 2025, 12:51 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*
Technician on-site. Troubleshooting in progress
16. september 2025, 03:26 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
16. september 2025, 03:23 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her