> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler
Driftsmeldinger
Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:
Pågående driftsforstyrrelser
Aarnes
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Aarnes
Referanse: CS6611106
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 13:05 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 30. juli 2025, 21:30 CET/CEST
30. juli 2025, 19:06 CET/CEST
Tech er på stedet, feilsøking pågår.*
Tech is on the location, troubleshooting ongoing.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Disenå
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Disenå
Referanse: CS6610974
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 13:04 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 30. juli 2025, 21:00 CET/CEST
30. juli 2025, 18:34 CET/CEST
Tekniker bestilt. Nødvendig informasjon er sendt til teknologien. Ingen ETA ennå.*
Technician ordered. Neccessary information has been sent to tech. No ETA as of yet.
30. juli 2025, 15:22 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår. Tekniker bestilt.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress. Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fetsund
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Fetsund
Referanse: CS6610651
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 11:06 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 30. juli 2025, 22:30 CET/CEST
30. juli 2025, 21:07 CET/CEST
Feilsøking pågår fortsatt.*
troubleshooting is still ongoing.
30. juli 2025, 18:23 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår.*
Technician on-site. Troubleshooting in progress.
30. juli 2025, 16:00 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
30. juli 2025, 12:19 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Cort Adelers gate
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Cort Adelers gate
Referanse: CS6601726
Feilen inntraff: 28. juli 2025, 06:04 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 31. juli 2025, 12:00 CET/CEST
30. juli 2025, 12:25 CET/CEST
Montøren vår sliter fortsatt med å få tilgang til utstyret for å starte feilsøking. Hvis du har tilgang til utstyret og kan hjelpe vår installatør, vennligst kontakt oss på 38 99 01 00.*
Our fitter is still struggling to access the equipment to start troubleshooting. If you have access to the equipment and can assist our installer, please contact us on 38 99 01 00.
29. juli 2025, 13:17 CET/CEST
Vår montør sliter enda med å få tilgang til utstyret for å starte feilsøket. Dersom du har tilgang til utstyret og kan bistå vår montør, ber vi deg ta kontakt med oss på 38 99 01 00.*
Vår montør sliter enda med å få tilgang til utstyret for å starte feilsøket. Dersom du har tilgang til utstyret og kan bistå vår montør, ber vi deg ta kontakt med oss på 38 99 01 00.
28. juli 2025, 21:15 CET/CEST
Kjære kunde, Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internettforbindelse. Montør har behov for å komme inn på lokasjon for feilsøk, men har ikke lykkes i å komme i kontakt med våre kontaktpersoner. Dersom du har kontaktinformasjon til noen som kan gi montør tilgang, eller selv har tilgang til bygg og teknisk rom, ber vi deg ta kontakt med kundeservice. Vi beklager ulempen dette måtte medføre og takker deg for din tålmodighet! Vennlig hilsen GlobalConnect*
Kjære kunde, Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internettforbindelse. Montør har behov for å komme inn på lokasjon for feilsøk, men har ikke lykkes i å komme i kontakt med våre kontaktpersoner. Dersom du har kontaktinformasjon til noen som kan gi montør tilgang, eller selv har tilgang til bygg og teknisk rom, ber vi deg ta kontakt med kundeservice. Vi beklager ulempen dette måtte medføre og takker deg for din tålmodighet! Vennlig hilsen GlobalConnect
28. juli 2025, 10:05 CET/CEST
En tekniker sendt for å fortsette feilsøkingen.*
A technician dispatched to continue troubleshooting.
28. juli 2025, 07:34 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Markveien
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Markveien
Referanse: CS6606282
Feilen inntraff: 28. juli 2025, 21:28 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 31. juli 2025, 09:30 CET/CEST
30. juli 2025, 18:03 CET/CEST
På grunn av problemer med tilgang til posisjon vil feilsøking bli utsatt til tilgang er gitt.*
Due to issue with access to location troubleshooting will be postponed until access is granted.
30. juli 2025, 14:50 CET/CEST
På grunn av problemer med tilgang til posisjon vil feilsøking bli utsatt til tilgang er gitt.*
Due to issue with access to location troubleshooting will be postponed until access is granted.
29. juli 2025, 20:01 CET/CEST
På grunn av problemer med tilgang til posisjon vil feilsøking bli utsatt til i morgen.*
Due to issue with access to location troubleshooting will be postponed until tomorrow.
29. juli 2025, 05:48 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt for fortsatt feilsøking på stedet.*
We currently have a network outage. Technician ordered for continue troubleshooting on location.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, pilestredet 65a
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, pilestredet 65a
Referanse: CS6610817
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 11:55 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 30. juli 2025, 21:00 CET/CEST
30. juli 2025, 18:40 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
30. juli 2025, 15:08 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Senja
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Senja
Referanse: CS6583925
Feilen inntraff: 21. juli 2025, 09:08 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 31. juli 2025, 12:00 CET/CEST
30. juli 2025, 12:22 CET/CEST
Vi er i kontakt med installatøren og prøver å finne en løsning på problemet.*
We are in contact with the installer and trying to find a solution to the problem.
29. juli 2025, 13:12 CET/CEST
Vi er i kontakt med montør og forsøker å finne en løsning på problemet.*
Vi er i kontakt med montør og forsøker å finne en løsning på problemet.
28. juli 2025, 21:10 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
25. juli 2025, 18:29 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
24. juli 2025, 17:01 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
24. juli 2025, 12:35 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
23. juli 2025, 12:27 CET/CEST
Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning.*
Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning.
22. juli 2025, 16:13 CET/CEST
Vi avventer status fra montør.*
Vi avventer status fra montør.
22. juli 2025, 13:05 CET/CEST
Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.*
Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.
21. juli 2025, 09:11 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sørumsand
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Sørumsand
Referanse: CS6611217
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 13:10 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 30. juli 2025, 22:30 CET/CEST
30. juli 2025, 20:32 CET/CEST
Vi er i ferd med å bytte teknikere, ny teknologi vil være på stedet om kort tid.*
We're in process of switching technicians, new tech will be on site shortly.
30. juli 2025, 16:31 CET/CEST
Feilsøking pågår, teknologien er på stedet.*
Troubleshooting ongoing, tech is at the location.
30. juli 2025, 13:28 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
30. juli 2025, 13:17 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tessanden
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Tessanden
Referanse: CS6611350
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 13:53 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 31. juli 2025, 07:00 CET/CEST
30. juli 2025, 21:24 CET/CEST
Vi har lokalisert problemet, og vi må sende en ordre om å bytte ut utstyr.*
We have located the issue and we will need to send an order to replace equipment.
30. juli 2025, 17:41 CET/CEST
Tekniker underveis. ETA 19:00*
Technician en route. ETA 19:00
30. juli 2025, 17:41 CET/CEST
Tekniker underveis. ETA 19:00*
Technician en route. ETA 19:00
30. juli 2025, 14:06 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Løste driftsforstyrrelser
Løten, Vestbygdvegen
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Løten, Vestbygdvegen
Referanse: CS6608862
Feilen inntraff: 29. juli 2025, 20:51 CET/CEST
Feil rettet: 29. juli 2025, 23:54 CET/CEST
Siste oppdateringer
29. juli 2025, 23:52 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Den store hendelsen ble forårsaket av et strømbrudd i området Løsning: Underleverandøren løste strømbruddet i området.*
Incident resolved. Cause: The major incident was caused by a power outage in the area Fix: The subprovider resolved the power outage in the area.
29. juli 2025, 21:29 CET/CEST
Tjenester gjenopprettes. Venter på bekreftelse fra underleverandør om at strømbruddet er løst for å stenge denne billetten.*
Services are restored. Awaiting confirmation from sub provider that the power outage is solved to close this ticket.
29. juli 2025, 20:53 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Mysen
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Mysen
Referanse: CS6607595
Feilen inntraff: 29. juli 2025, 11:45 CET/CEST
Feil rettet: 29. juli 2025, 17:33 CET/CEST
Siste oppdateringer
29. juli 2025, 17:33 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømproblem Løsning: Lokalt strømproblem er løst*
Incident resolved. Cause: Local power issue Fix: Local power issue has been resolved
*Denne teksten er maskinoversatt.
Narvik
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Narvik
Referanse: CS6602745
Feilen inntraff: 28. juli 2025, 09:24 CET/CEST
Feil rettet: 29. juli 2025, 19:13 CET/CEST
Siste oppdateringer
29. juli 2025, 19:11 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Den store hendelsen var forårsaket av et fiberbrudd, som resulterte i tjenesteavbrudd. Bruddet ble identifisert og adressert for å gjenopprette normal drift Løsning: For å løse den store hendelsen ble det installert ny fiber for å erstatte den skadede delen.*
Incident resolved. Cause: The major incident was caused by a fiber break, which resulted in service disruption. The break was identified and addressed to restore normal operations Fix: To resolve the major incident, new fiber was installed to replace the damaged section.
29. juli 2025, 13:26 CET/CEST
Utstyr for feilretting har ankommet stedet, men andre mer kritiske jobber har blitt prioritert i løpet av dagen. Vi beklager forsinkelsen og håper å få folk ut på dette så snart som mulig.*
Equipment for fault correction has arrived on site however other more critical jobs have been prioritized during the day. We're sorry for the delay and hope to get people out on this as soon as possible.
29. juli 2025, 08:34 CET/CEST
Årsak til nedetid er kabelbrudd, montør måtte utsette feilretting til idag da han manglet utstyr.*
Årsak til nedetid er kabelbrudd, montør måtte utsette feilretting til idag da han manglet utstyr.
28. juli 2025, 13:05 CET/CEST
Fiber er bekreftet ødelagt, vi må vente på at utstyr kommer før teknikere kan rette feilen. ETA er i morgen, mer oppdatering vil følge da.*
Fiber has been confirmed broken, we need to wait for equipment to arrive before technicians can correct the fault. ETA is tomorrow, more uptade will follow then.
28. juli 2025, 09:51 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
28. juli 2025, 09:41 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår, vi er klar over graving som pågår i området og mistenker et fiberkutt. Ingenting er imidlertid bekreftet foreløpig.*
We currently have a network outage. Troubleshooting is in progress, we are aware of digging ongoing in the area and suspect a fibercut. Nothing is currently confirmed however.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Nittedal, tumyrveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Nittedal, tumyrveien
Referanse: CS6610012
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 08:24 CET/CEST
Feil rettet: 30. juli 2025, 11:22 CET/CEST
Siste oppdateringer
30. juli 2025, 11:22 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
30. juli 2025, 10:35 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Fougstads gate
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Fougstads gate
Referanse: CS6599110
Feilen inntraff: 27. juli 2025, 21:13 CET/CEST
Feil rettet: 28. juli 2025, 10:24 CET/CEST
Siste oppdateringer
28. juli 2025, 10:18 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Et kort avbrudd i tjenestene. Løsning: Tekniker startet utstyret på nytt.*
Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Technician rebooted equipment.
27. juli 2025, 23:01 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Teknikeren vil bli sendt til stedet for å fortsette feilsøkingen i løpet av dagen i morgen.*
We currently have a network outage. Technician will be sent to location to continue troubleshooting during the day tomorrow.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Sars' gate
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Oslo, Sars' gate
Referanse: CS6609438
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 04:33 CET/CEST
Feil rettet: 30. juli 2025, 06:50 CET/CEST
Siste oppdateringer
30. juli 2025, 06:31 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Den store hendelsen ble forårsaket av et strømbrudd i området Løsning: Underleverandøren løste strømbruddet i området*
Incident resolved. Cause: The major incident was caused by a power outage in the area Fix: The subprovider resolved the power outage in the area
30. juli 2025, 04:48 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Stathelle, Sildetangveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Stathelle, Sildetangveien
Referanse: CS6609205
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 00:04 CET/CEST
Feil rettet: 30. juli 2025, 05:17 CET/CEST
Siste oppdateringer
30. juli 2025, 05:17 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Strømbrudd Løsning: Strømbrudd løst av strømleverandør.*
Incident resolved. Cause: Power outage Fix: Power outage resolved by power supplier.
30. juli 2025, 04:47 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Tromsø
Referanse: CS6607839
Feilen inntraff: 29. juli 2025, 12:19 CET/CEST
Feil rettet: 29. juli 2025, 17:54 CET/CEST
Siste oppdateringer
29. juli 2025, 17:55 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Maskinvareproblemer. Løsning: Teknisk regenerert optikk, tjenester er nå gjenopprettet. Hvis du fortsatt har problemer, vennligst kontakt Globalconnect Servicedesk.*
Incident resolved. Cause: Hardware issues. Fix: Tech reseated optics, services are now restored. If you are still experiencing issues, please contact Globalconnect Servicedesk.
29. juli 2025, 12:41 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
29. juli 2025, 12:27 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Tromsø
Referanse: CS6601171
Feilen inntraff: 28. juli 2025, 05:37 CET/CEST
Feil rettet: 28. juli 2025, 08:38 CET/CEST
Siste oppdateringer
28. juli 2025, 08:36 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen.*
Incident resolved. Cause: Local power outage. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again.
28. juli 2025, 05:39 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø, balsfjordvinden
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Tromsø, balsfjordvinden
Referanse: CS6609773
Feilen inntraff: 30. juli 2025, 06:36 CET/CEST
Feil rettet: 30. juli 2025, 11:20 CET/CEST
Siste oppdateringer
30. juli 2025, 11:20 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
30. juli 2025, 10:32 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her