FAQ - Internett er tregt / hastighetstest_2 | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Restart > 2. Hastighetstest > 3. Optimaliser miljø > 4. Eldre enheter > 5. Koble med kabel > 6. Kabelhelse > 7. Bestill WiFi 6 Premium

Ta en hastighetstest med kabel

Før hastighetstesten se til at:

  • Datamaskinen du tester med er koblet med nettverkskabel
  • Du bruker en nyere enhet: Minimums-spesifikasjoner for å kunne måle hastigheter opptil 1 Gbps er: Intel® Core™ i7-3540M / AMD A10-5800K Prosessor, 8 GB RAM, 1 Gbps nettverkskort.
  • Deaktiver strømsparing på maskinen: ettersom det påvirker maskinens ytelse negativt.
  • Slå av annen programvare: forsikre deg om at ikke annen programvare er aktiv på maskinen. Programvare kan også spise av kapasiteten, for eksempel filoverføringsprogrammer.
  • Koble fra andre enheter: Koble ut andre maskiner eller tjenester som er tilkoblet hjemmesentralen. Datamaskiner, eller annet utstyr som deler samme bredbåndsoppkopling vil oppta ekstra båndbredde.

Ta hastighetstest

Resultater og forbehold om hastighet: Omtrent 5% av kapasiteten på linjen er nødvendig for å få forbindelsen til å fungere og vil forsvinne, dette er såkalt «overhead».


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her

2024-02-27