> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler
Driftsmeldinger
Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:
Pågående driftsforstyrrelser
Hammerfest, Strandgata
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Hammerfest, Strandgata
Referanse: CS6794290
Feilen inntraff: 10. oktober 2025, 18:39 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 12. november 2025, 16:00 CET/CEST
10. november 2025, 16:03 CET/CEST
Vår entreprenør venter nå på nødvendig utstyr og kabler, som skulle ankommet fredag i forrige uke, for å starte arbeidet med feilrettingen. Hovedfokuset er fortsatt å få alle på nett før resten av arbeidet blir utført. Hele arbeidet er fremdeles estimert å ta flere uker. Neste oppdatering kommer innen onsdag 12.11 kl. 16:00.*
Vår entreprenør venter nå på nødvendig utstyr og kabler, som skulle ankommet fredag i forrige uke, for å starte arbeidet med feilrettingen. Hovedfokuset er fortsatt å få alle på nett før resten av arbeidet blir utført. Hele arbeidet er fremdeles estimert å ta flere uker. Neste oppdatering kommer innen onsdag 12.11 kl. 16:00.
5. november 2025, 14:31 CET/CEST
Vår entreprenør planlegger å starte på det omfattende arbeidet førstkommende mandag 10.11.2025. Hovedfokuset i starten vil å få kundene på nett først og fremst før resten av arbeidet blir utført. Det er beregnet at det vil ta flere uker å ferdigstille hele arbeidet.*
Vår entreprenør planlegger å starte på det omfattende arbeidet førstkommende mandag 10.11.2025. Hovedfokuset i starten vil å få kundene på nett først og fremst før resten av arbeidet blir utført. Det er beregnet at det vil ta flere uker å ferdigstille hele arbeidet.
4. november 2025, 16:16 CET/CEST
Vi venter på ny status fra felt teknikker.*
Vi venter på ny status fra felt teknikker.
3. november 2025, 19:40 CET/CEST
Vi avventer tilbakemelding ifra entreprenør.*
Vi avventer tilbakemelding ifra entreprenør.
3. november 2025, 15:32 CET/CEST
Felt tekniker samler resurser for feilretting, og vil begynne feilretting så snart som mulig.*
Felt tekniker samler resurser for feilretting, og vil begynne feilretting så snart som mulig.
3. november 2025, 09:34 CET/CEST
Tekniker bestilt*
Technician ordered
31. oktober 2025, 11:54 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Planleggingen pågår fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. Planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet.
30. oktober 2025, 15:03 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt Vi opplever fortsatt forstyrrelser i nettverket.*
As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal We are still experiencing disturbance in the network.
29. oktober 2025, 15:27 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
29. oktober 2025, 07:30 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt*
As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal
27. oktober 2025, 21:01 CET/CEST
Skaden er omfattende og reparasjonen vil være komplisert. På grunn av dette pågår planleggingen fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå.*
The damage is extensive and the repair will be complicated. Due to this, planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet.
24. oktober 2025, 16:24 CET/CEST
Skaden er omfattende og reparasjonen vil være komplisert. På grunn av dette pågår planleggingen fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå. Vi håper å ha mer informative oppdateringer i begynnelsen av neste uke.*
The damage is extensive and the repair will be complicated. Due to this, planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet. We hope to have more informative updates at the beginning of next week.
23. oktober 2025, 15:21 CET/CEST
Feltteknikere har vært i området i dag og følger opp status på planene for reparasjonen.*
Field technicians have been in the area today and are follow up status regarding the plans for the repair.
22. oktober 2025, 08:18 CET/CEST
På grunn av det pågående arbeidet etter brannen som skadet underleverandørkabelen, har reparasjonsarbeid ennå ikke kunnet finne sted. Feltteknikere besøker området i løpet av dagen i morgen for å følge opp status angående planene for reparasjonen, ytterligere oppdateringer vil komme da.*
Due to the ongoing work after the fire that damaged the subprovider cable, repair work has not yet been able to take place. Field technicians are visiting the area during the day tomorrow to follow up status regarding the plans for the repair, further updates will come then.
20. oktober 2025, 15:53 CET/CEST
Vi jobber med en løsning for den skadede fiberkabelen. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
We are working on a solution for the damaged fiber cable. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
20. oktober 2025, 09:48 CET/CEST
Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*
Damaged fiber cable within our subprovider's network.
18. oktober 2025, 16:20 CET/CEST
Den estimerte reparasjonstiden er skjøvet tilbake fordi feilen var mer omfattende enn de opprinnelige estimatene.*
The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.
17. oktober 2025, 18:26 CET/CEST
Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*
Damaged fiber cable within our subprovider's network.
17. oktober 2025, 14:17 CET/CEST
Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*
Damaged fiber cable within our subprovider's network.
17. oktober 2025, 11:22 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
16. oktober 2025, 17:02 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
16. oktober 2025, 13:05 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
15. oktober 2025, 16:20 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
15. oktober 2025, 10:20 CET/CEST
Kabelen har blitt skadet på grunn av brann. Restaureringstiden vil bli skjøvet tilbake ettersom myndighetene må undersøke området*
The cable has been damaged due to fire. Restoration time will be pushed back as authorities need to investigate the area
14. oktober 2025, 17:59 CET/CEST
Arbeidet fortsetter i morgen.*
Work will continue tomorrow.
13. oktober 2025, 16:28 CET/CEST
Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet vil gjenopptas når det er klarert*
Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared
13. oktober 2025, 15:42 CET/CEST
Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet fortsetter når det er klarert.*
Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared.
13. oktober 2025, 08:17 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår. Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.*
Technician on-site. Troubleshooting in progress. The technician has measured the signals and identified a potential cable break. They are en route to locate the fault.
10. oktober 2025, 19:17 CET/CEST
Tekniker vil bli bestilt for videre feilsøking på stedet.*
Technician will be ordered for further troubleshooting on site.
10. oktober 2025, 19:10 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Høybråtenveien
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Høybråtenveien
Referanse: CS6886339
Feilen inntraff: 11. november 2025, 12:47 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 12. november 2025, 09:00 CET/CEST
11. november 2025, 21:02 CET/CEST
Vi har dessverre ikke fått noe ny tilbakemelding fra montør, vi følger opp og oppdaterer dere så fort vi har noe nytt.*
Vi har dessverre ikke fått noe ny tilbakemelding fra montør, vi følger opp og oppdaterer dere så fort vi har noe nytt.
11. november 2025, 17:03 CET/CEST
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene. Neste oppdatering vil komme kl.21.00.*
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene. Neste oppdatering vil komme kl.21.00.
11. november 2025, 14:10 CET/CEST
Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området. Feilsøking pågår.*
Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området. Feilsøking pågår.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Maridalsveien
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Maridalsveien
Referanse: CS6888403
Feilen inntraff: 12. november 2025, 02:04 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 12. november 2025, 13:00 CET/CEST
12. november 2025, 08:12 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Slemdal
Feil som påvirker flere kunder
Felttekniker på stedet. Forbereder å starte feilretting
Årsak til feil: Graveskade
Område: Oslo, Slemdal
Referanse: CS6858329
Feilen inntraff: 3. november 2025, 09:59 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 12. november 2025, 10:00 CET/CEST
11. november 2025, 18:21 CET/CEST
Ny montør er bestilt og feilrettingen vil fortsette i kveld.*
Ny montør er bestilt og feilrettingen vil fortsette i kveld.
11. november 2025, 13:01 CET/CEST
Feilretting har blitt utsatt grunnet mangel på utstyr, montør jobber med å skaffe materiell.*
Feilretting har blitt utsatt grunnet mangel på utstyr, montør jobber med å skaffe materiell.
11. november 2025, 08:51 CET/CEST
Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.*
Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.
10. november 2025, 18:44 CET/CEST
Montør jobber fremdeles med feilretting på lokasjon, men grunnet feilens art er dette spesielt tidskrevende.*
Montør jobber fremdeles med feilretting på lokasjon, men grunnet feilens art er dette spesielt tidskrevende.
10. november 2025, 14:06 CET/CEST
Tekniker er på lokasjon og jobber med skjøting av fiberkabel.*
Tekniker er på lokasjon og jobber med skjøting av fiberkabel.
10. november 2025, 09:10 CET/CEST
Montør er på vei til lokasjon igjen for å fortsette med feilretting.*
Montør er på vei til lokasjon igjen for å fortsette med feilretting.
9. november 2025, 10:50 CET/CEST
Vår underleverandør er foreløpig ikke i stand til å allokere ressurser til denne jobben. Vi vil holde deg informert og gi neste oppdatering så snart vi har mer informasjon. Takk for forståelsen.*
Our subcontractor is currently unable to allocate resources for this job. We will keep you informed and provide the next update as soon as we have more information. Thank you for your understanding.
8. november 2025, 18:55 CET/CEST
Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi fortsatt ingen ny informasjon ennå.*
We are waiting to hear from our contractors. Unfortunately, we still don't have any new information yet.
8. november 2025, 11:52 CET/CEST
Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi fortsatt ingen ny informasjon ennå.*
We are waiting to hear from our contractors. Unfortunately, we still don't have any new information yet.
7. november 2025, 19:06 CET/CEST
Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi ikke noe ny informasjon enda. Neste oppdatering kommer i morgen kl. 10.00.*
Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi ikke noe ny informasjon enda. Neste oppdatering kommer i morgen kl. 10.00.
7. november 2025, 15:12 CET/CEST
Vi fortsetter å jobbe med vår entreprenør for å finne en løsning på utfordringene.*
Vi fortsetter å jobbe med vår entreprenør for å finne en løsning på utfordringene.
7. november 2025, 10:10 CET/CEST
Vi er i kontakt med vår entreprenør og jobber med en løsning på saken.*
Vi er i kontakt med vår entreprenør og jobber med en løsning på saken.
6. november 2025, 17:15 CET/CEST
Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes.*
We are waiting for feedback from our contractor for when the error can be corrected.
6. november 2025, 16:03 CET/CEST
Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Vi avventer tilbakemelding fra våre teknikere angående gravingen som skal bli utført i området. Siden dette er asfalt så tar dette noe lengre enn vanlig. Neste oppdatering er klokken 21.00 i kveld.*
Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Vi avventer tilbakemelding fra våre teknikere angående gravingen som skal bli utført i området. Siden dette er asfalt så tar dette noe lengre enn vanlig. Neste oppdatering er klokken 21.00 i kveld.
6. november 2025, 12:07 CET/CEST
Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes. Årsaken til at feilrettingen tar lengre tid er blant annet at asfalten må graves opp.*
Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes. Årsaken til at feilrettingen tar lengre tid er blant annet at asfalten må graves opp.
5. november 2025, 18:55 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
5. november 2025, 15:31 CET/CEST
Vi er i kontakt med installatøren og jobber med en løsning på feilen.*
We are in contact with the installer and are working on a solution to the error.
5. november 2025, 12:14 CET/CEST
Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning på feilen.*
Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning på feilen.
5. november 2025, 09:20 CET/CEST
Vi venter på at tekniker skal få bistand fra gravemaskin slik at feilrettingen kan fortsette.*
Vi venter på at tekniker skal få bistand fra gravemaskin slik at feilrettingen kan fortsette.
4. november 2025, 16:32 CET/CEST
Feilrettingen er utsatt da tekniker trenger bistand fra gravemaskin for å fortsette.*
Feilrettingen er utsatt da tekniker trenger bistand fra gravemaskin for å fortsette.
4. november 2025, 13:04 CET/CEST
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene*
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene
4. november 2025, 07:44 CET/CEST
Montør måtte avslute arbeidet igår kveld da det er behov for bistand fra gravemaskin. Montør vil reise ut igjen i dag med gravemaskin for å fortsette feilretting.*
Montør måtte avslute arbeidet igår kveld da det er behov for bistand fra gravemaskin. Montør vil reise ut igjen i dag med gravemaskin for å fortsette feilretting.
3. november 2025, 18:21 CET/CEST
Vi venter respons fra felt teknikker, feilretting fortsetter.*
Vi venter respons fra felt teknikker, feilretting fortsetter.
3. november 2025, 14:06 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
3. november 2025, 10:08 CET/CEST
Vi har mistet kontakt med flere adresser i området. Feilsøk pågår.*
Vi har mistet kontakt med flere adresser i området. Feilsøk pågår.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Raelingen, Hagastubakken
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker ankommet. Feilretting pågår
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Raelingen, Hagastubakken
Referanse: CS6874534
Feilen inntraff: 6. november 2025, 15:15 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 12. november 2025, 09:00 CET/CEST
11. november 2025, 18:16 CET/CEST
Vi har fått tilbakemelding at montører vil gjenoppta arbeidet på rundt midnatt i kveld. Grunnen til dette er at det er mer omfattende arbeid som må gjennomføres.*
Vi har fått tilbakemelding at montører vil gjenoppta arbeidet på rundt midnatt i kveld. Grunnen til dette er at det er mer omfattende arbeid som må gjennomføres.
11. november 2025, 13:10 CET/CEST
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.
11. november 2025, 08:48 CET/CEST
Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.*
Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.
10. november 2025, 17:33 CET/CEST
Grunnet problemer med tilgang på skadested er feilretting utsatt til neste virkedag.*
Grunnet problemer med tilgang på skadested er feilretting utsatt til neste virkedag.
10. november 2025, 13:25 CET/CEST
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.
10. november 2025, 09:09 CET/CEST
Montør er på vei til lokasjon for å starte med feilretting.*
Montør er på vei til lokasjon for å starte med feilretting.
7. november 2025, 20:31 CET/CEST
Det er bestilt montør ut på stedet for feilsøking og feilretting. Feilsøkingen fortsetter på mandag.*
A fitter has been ordered out on location for troubleshooting and error correction. Troubleshooting will continue on Monday.
7. november 2025, 18:08 CET/CEST
Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting. Neste oppdatering kommer kl. 21.00*
Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting. Neste oppdatering kommer kl. 21.00
7. november 2025, 12:57 CET/CEST
Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.*
Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.
7. november 2025, 09:08 CET/CEST
Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.*
Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.
6. november 2025, 20:59 CET/CEST
Vi har fått tilbakemelding om at feilen potensielt kan løses i kveld. Vi følger opp og vil holde dere informert hva som skjer videre. Neste oppdatering vil komme kl. 09.00 i morgen.*
Vi har fått tilbakemelding om at feilen potensielt kan løses i kveld. Vi følger opp og vil holde dere informert hva som skjer videre. Neste oppdatering vil komme kl. 09.00 i morgen.
6. november 2025, 20:42 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
6. november 2025, 15:18 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Tromsø
Referanse: CS6887947
Feilen inntraff: 11. november 2025, 16:35 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 12. november 2025, 20:00 CET/CEST
11. november 2025, 16:46 CET/CEST
Vi har fått beskjed av Telenor om at det er en større feil i ditt område. Vi følger opp og holder dere oppdatert. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig.*
Vi har fått beskjed av Telenor om at det er en større feil i ditt område. Vi følger opp og holder dere oppdatert. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Løste driftsforstyrrelser
Asker-Nesbru
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Vedlikehold
Område: Asker-Nesbru
Referanse: CS6884981
Feilen inntraff: 11. november 2025, 06:14 CET/CEST
Feil rettet: 11. november 2025, 13:10 CET/CEST
Siste oppdateringer
11. november 2025, 13:09 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Planlagt arbeid fra vår underleverandør Løsning: Underleverandør fullførte det planlagte arbeidet*
Incident resolved. Cause: Planned work from our subprovider Fix: Subprovider finished the planned work
11. november 2025, 06:20 CET/CEST
Underleverandørens planlagte arbeid tar lengre tid å fullføre enn først anslått. Arbeidet pågår fortsatt.*
Subprovider planned work is taking longer to complete than initially estimated. Work is still ongoing.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Vetlandsveien - Løypeveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo, Vetlandsveien - Løypeveien
Referanse: CS6883488
Feilen inntraff: 10. november 2025, 14:18 CET/CEST
Feil rettet: 11. november 2025, 21:19 CET/CEST
Siste oppdateringer
11. november 2025, 21:19 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
11. november 2025, 19:04 CET/CEST
Vi har ikke fått noe ny informasjon fra montør og venter på tilbakemelding.*
Vi har ikke fått noe ny informasjon fra montør og venter på tilbakemelding.
11. november 2025, 15:47 CET/CEST
Etter internt feilsøk er det nå besluttet å bestille ut montør for feilsøking og feilretting.*
Etter internt feilsøk er det nå besluttet å bestille ut montør for feilsøking og feilretting.
11. november 2025, 12:35 CET/CEST
Våre teknikere er på saken og jobber med en løsning på feilen.*
Våre teknikere er på saken og jobber med en løsning på feilen.
11. november 2025, 08:22 CET/CEST
Vi er i kontakt med entreprenør og jobber med en snarlig løsning.*
Vi er i kontakt med entreprenør og jobber med en snarlig løsning.
10. november 2025, 15:37 CET/CEST
Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, feilsøking pågår*
Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, feilsøking pågår
*Denne teksten er maskinoversatt.
Rådal
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Vedlikehold
Område: Rådal
Referanse: CS6884440
Feilen inntraff: 10. november 2025, 23:58 CET/CEST
Feil rettet: 11. november 2025, 04:59 CET/CEST
Siste oppdateringer
11. november 2025, 04:58 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Underleverandøren planla kabelarbeid. Løsning: Underleverandør fullførte det planlagte kabelarbeidet*
Incident resolved. Cause: Subprovider planned cable work. Fix: Subprovider completed the planned cable work
11. november 2025, 01:17 CET/CEST
Forstyrrelser skyldes et planlagt kabelarbeid i underleverandørens nettverk. Det var et problem med kunngjøring til berørte kunder før arbeidsstart, som vil bli fulgt opp i etterkant. Arbeidet er satt til å foregå mellom 2025-11-10 23:00 og 2025-11-11 07:00 (CET).*
Disturbance is caused by a planned cable work in subprovider's network. There was an issue with announcement to affected customers prior to the work start, which will be followed up afterwards. Work is set to take place between 2025-11-10 23:00 and 2025-11-11 07:00 (CET).
11. november 2025, 00:20 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sarpsborg, Haakonsgate
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Hardware kortfeil
Område: Sarpsborg, Haakonsgate
Referanse: CS6884187
Feilen inntraff: 10. november 2025, 18:19 CET/CEST
Feil rettet: 11. november 2025, 15:22 CET/CEST
Siste oppdateringer
11. november 2025, 15:20 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkes som gjorde at ekvimentet mistet konfigurasjonen. Løsning: Ny konfigurasjon laget fra 3.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected which made the equpiment lose configuaration. Fix: new configuartion made from 3rd line
11. november 2025, 13:05 CET/CEST
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*
Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.
11. november 2025, 07:21 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt for fortsatt feilsøking på stedet.*
We currently have a network outage. Technician ordered for continued troubleshooting on location.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sarpsborg, Kalaveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Sarpsborg, Kalaveien
Referanse: CS6885065
Feilen inntraff: 11. november 2025, 07:17 CET/CEST
Feil rettet: 11. november 2025, 14:35 CET/CEST
Siste oppdateringer
11. november 2025, 14:33 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Fiber brudd Løsning: Kabelen er reparert*
Incident resolved. Cause: Fiber break Fix: Cable has been repaired
11. november 2025, 07:37 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
11. november 2025, 07:24 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Skedsmo
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Vedlikehold
Område: Skedsmo
Referanse: CS6881150
Feilen inntraff: 10. november 2025, 06:00 CET/CEST
Feil rettet: 11. november 2025, 12:03 CET/CEST
Siste oppdateringer
11. november 2025, 12:02 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Det planlagte arbeidet kunne ikke fullføres i tide på grunn av uforutsette komplikasjoner. Løsning: Det planlagte arbeidet ble fullført etter at servicevinduet var over.*
Incident resolved. Cause: The planned work could not be completed on time due to unforseen complications. Fix: The planned work was completed after service window ended.
10. november 2025, 18:32 CET/CEST
Én tjeneste er fortsatt påvirket, med feilretting koordinert direkte med tjenesteeieren. Ytterligere oppdateringer kan ignoreres.*
One service remains impacted, with fault correction coordinated directly with the service owner. Further updates can be disregarded.
10. november 2025, 15:18 CET/CEST
De fleste tjenestene er gjenopprettet, og vi fortsetter å feilsøke resten.*
The majority of services have been restored, and we continue to troubleshoot the rest.
10. november 2025, 12:59 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår.*
Technician on-site. Fault correction in progress.
10. november 2025, 12:02 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår.*
Technician on-site. Fault correction in progress.
10. november 2025, 11:04 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår.*
Technician on-site. Fault correction in progress.
10. november 2025, 11:04 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår*
Technician on-site. Fault correction in progress
10. november 2025, 10:01 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår*
Technician on-site. Fault correction in progress
10. november 2025, 09:02 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår.*
Technician on-site. Fault correction in progress.
10. november 2025, 07:51 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår*
Technician on-site. Fault correction in progress
10. november 2025, 07:07 CET/CEST
Ytterligere fibre har blitt skjøtet og flere tjenester er gjenopprettet, men arbeidet pågår fortsatt med både lokale feltteknikere og sentrale tredjelinjeteknikere som jobber aktivt med å fullføre arbeidet og gjenopprette alle fortsatt berørte kundeservicer.*
Additional fibers have been spliced and more services have restored, work is however still ongoing with both local field technicians and central third line technicians actively working on completing the work and restoring all still affected customer services.
10. november 2025, 06:11 CET/CEST
Planlagt arbeid i Skedsmo tar lengre tid enn først anslått å fullføre, det siste skjøtearbeidet pågår fortsatt.*
Planned work in Skedsmo is taking longer than initially estimated to complete, final splicework is still ongoing.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her