FAQ - kommer ikke på nett / fellesfeil | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler

Driftsmeldinger

Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:

Pågående driftsforstyrrelser

Bergen

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Bergen

Referanse: CS6899715

Feilen inntraff: 14. november 2025, 22:53 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 15. november 2025, 08:00 CET/CEST

15. november 2025, 00:37 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

14. november 2025, 23:39 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Hammerfest, Strandgata

Feil som påvirker flere kunder

Reservedeler bestilt

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Hammerfest, Strandgata

Referanse: CS6794290

Feilen inntraff: 10. oktober 2025, 18:39 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 16:00 CET/CEST

13. november 2025, 14:33 CET/CEST

De nødvendige kablene og utstyret som trengs for feilrettingen har nå ankommet og arbeidet er i gang. Planen er at feilrettingen vil pågå gjennom helgen.*

De nødvendige kablene og utstyret som trengs for feilrettingen har nå ankommet og arbeidet er i gang. Planen er at feilrettingen vil pågå gjennom helgen.

12. november 2025, 15:48 CET/CEST

Vårt team og underleverandører har jobbet kontinuerlig med å få på plass nye kabler og nødvendig utstyr, men leveransen har dessverre blitt forsinket på grunn av transportproblemer hos leverandøren. Vi forventer å ha kablene på plass innen kort tid, slik at feilretting kan starte umiddelbart.*

Vårt team og underleverandører har jobbet kontinuerlig med å få på plass nye kabler og nødvendig utstyr, men leveransen har dessverre blitt forsinket på grunn av transportproblemer hos leverandøren. Vi forventer å ha kablene på plass innen kort tid, slik at feilretting kan starte umiddelbart.

10. november 2025, 16:03 CET/CEST

Vår entreprenør venter nå på nødvendig utstyr og kabler, som skulle ankommet fredag i forrige uke, for å starte arbeidet med feilrettingen. Hovedfokuset er fortsatt å få alle på nett før resten av arbeidet blir utført. Hele arbeidet er fremdeles estimert å ta flere uker. Neste oppdatering kommer innen onsdag 12.11 kl. 16:00.*

Vår entreprenør venter nå på nødvendig utstyr og kabler, som skulle ankommet fredag i forrige uke, for å starte arbeidet med feilrettingen. Hovedfokuset er fortsatt å få alle på nett før resten av arbeidet blir utført. Hele arbeidet er fremdeles estimert å ta flere uker. Neste oppdatering kommer innen onsdag 12.11 kl. 16:00.

5. november 2025, 14:31 CET/CEST

Vår entreprenør planlegger å starte på det omfattende arbeidet førstkommende mandag 10.11.2025. Hovedfokuset i starten vil å få kundene på nett først og fremst før resten av arbeidet blir utført. Det er beregnet at det vil ta flere uker å ferdigstille hele arbeidet.*

Vår entreprenør planlegger å starte på det omfattende arbeidet førstkommende mandag 10.11.2025. Hovedfokuset i starten vil å få kundene på nett først og fremst før resten av arbeidet blir utført. Det er beregnet at det vil ta flere uker å ferdigstille hele arbeidet.

4. november 2025, 16:16 CET/CEST

Vi venter på ny status fra felt teknikker.*

Vi venter på ny status fra felt teknikker.

3. november 2025, 19:40 CET/CEST

Vi avventer tilbakemelding ifra entreprenør.*

Vi avventer tilbakemelding ifra entreprenør.

3. november 2025, 15:32 CET/CEST

Felt tekniker samler resurser for feilretting, og vil begynne feilretting så snart som mulig.*

Felt tekniker samler resurser for feilretting, og vil begynne feilretting så snart som mulig.

3. november 2025, 09:34 CET/CEST

Tekniker bestilt*

Technician ordered

31. oktober 2025, 11:54 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Planleggingen pågår fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. Planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet.

30. oktober 2025, 15:03 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt Vi opplever fortsatt forstyrrelser i nettverket.*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal We are still experiencing disturbance in the network.

29. oktober 2025, 15:27 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

29. oktober 2025, 07:30 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal

27. oktober 2025, 21:01 CET/CEST

Skaden er omfattende og reparasjonen vil være komplisert. På grunn av dette pågår planleggingen fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå.*

The damage is extensive and the repair will be complicated. Due to this, planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet.

24. oktober 2025, 16:24 CET/CEST

Skaden er omfattende og reparasjonen vil være komplisert. På grunn av dette pågår planleggingen fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå. Vi håper å ha mer informative oppdateringer i begynnelsen av neste uke.*

The damage is extensive and the repair will be complicated. Due to this, planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet. We hope to have more informative updates at the beginning of next week.

23. oktober 2025, 15:21 CET/CEST

Feltteknikere har vært i området i dag og følger opp status på planene for reparasjonen.*

Field technicians have been in the area today and are follow up status regarding the plans for the repair.

22. oktober 2025, 08:18 CET/CEST

På grunn av det pågående arbeidet etter brannen som skadet underleverandørkabelen, har reparasjonsarbeid ennå ikke kunnet finne sted. Feltteknikere besøker området i løpet av dagen i morgen for å følge opp status angående planene for reparasjonen, ytterligere oppdateringer vil komme da.*

Due to the ongoing work after the fire that damaged the subprovider cable, repair work has not yet been able to take place. Field technicians are visiting the area during the day tomorrow to follow up status regarding the plans for the repair, further updates will come then.

20. oktober 2025, 15:53 CET/CEST

Vi jobber med en løsning for den skadede fiberkabelen. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

We are working on a solution for the damaged fiber cable. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

20. oktober 2025, 09:48 CET/CEST

Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*

Damaged fiber cable within our subprovider's network.

18. oktober 2025, 16:20 CET/CEST

Den estimerte reparasjonstiden er skjøvet tilbake fordi feilen var mer omfattende enn de opprinnelige estimatene.*

The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.

17. oktober 2025, 18:26 CET/CEST

Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*

Damaged fiber cable within our subprovider's network.

17. oktober 2025, 14:17 CET/CEST

Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*

Damaged fiber cable within our subprovider's network.

17. oktober 2025, 11:22 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

16. oktober 2025, 17:02 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

16. oktober 2025, 13:05 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

15. oktober 2025, 16:20 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

15. oktober 2025, 10:20 CET/CEST

Kabelen har blitt skadet på grunn av brann. Restaureringstiden vil bli skjøvet tilbake ettersom myndighetene må undersøke området*

The cable has been damaged due to fire. Restoration time will be pushed back as authorities need to investigate the area

14. oktober 2025, 17:59 CET/CEST

Arbeidet fortsetter i morgen.*

Work will continue tomorrow.

13. oktober 2025, 16:28 CET/CEST

Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet vil gjenopptas når det er klarert*

Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared

13. oktober 2025, 15:42 CET/CEST

Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet fortsetter når det er klarert.*

Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared.

13. oktober 2025, 08:17 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår. Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.*

Technician on-site. Troubleshooting in progress. The technician has measured the signals and identified a potential cable break. They are en route to locate the fault.

10. oktober 2025, 19:17 CET/CEST

Tekniker vil bli bestilt for videre feilsøking på stedet.*

Technician will be ordered for further troubleshooting on site.

10. oktober 2025, 19:10 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Kolbotn, Solbråtanveien

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Kolbotn, Solbråtanveien

Referanse: CS6894648

Feilen inntraff: 13. november 2025, 13:51 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 09:00 CET/CEST

14. november 2025, 14:57 CET/CEST

Grunnet flere større feil i området så er feilretting utsatt til mandag.*

Grunnet flere større feil i området så er feilretting utsatt til mandag.

14. november 2025, 09:55 CET/CEST

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.*

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.

13. november 2025, 15:32 CET/CEST

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøking.*

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøking.

13. november 2025, 14:15 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo - Dalbakkveien

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo - Dalbakkveien

Referanse: CS6895127

Feilen inntraff: 13. november 2025, 15:19 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 09:00 CET/CEST

14. november 2025, 14:55 CET/CEST

Vi venter på at montør skal reise ut til lokasjon.*

Vi venter på at montør skal reise ut til lokasjon.

13. november 2025, 16:47 CET/CEST

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.*

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo - GØRBITZ' GATE

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo - GØRBITZ' GATE

Referanse: CS6899625

Feilen inntraff: 14. november 2025, 19:16 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 09:00 CET/CEST

14. november 2025, 22:00 CET/CEST

Feilretting er satt på vent til mandag.*

Fault correction is on hold until monday.

14. november 2025, 19:58 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i område . Vi er på saken. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig*

Vi har mistet kontakt med en sentral i område . Vi er på saken. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Ole Vigs Gate

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Ole Vigs Gate

Referanse: CS6892732

Feilen inntraff: 13. november 2025, 06:34 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 09:00 CET/CEST

14. november 2025, 17:17 CET/CEST

Montør får ikke tilgang til nødvendig lokasjon for å utføre arbeide. Man jobber med løsning på dette, men kan ta noe tid. Arbeid fortsetter så fort man får tilgang.*

Montør får ikke tilgang til nødvendig lokasjon for å utføre arbeide. Man jobber med løsning på dette, men kan ta noe tid. Arbeid fortsetter så fort man får tilgang.

14. november 2025, 13:28 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.

14. november 2025, 09:53 CET/CEST

Vi har fått tilbakemelding fra montør at denne saken er neste på listen og vil bli tatt iløpet av dagen*

Vi har fått tilbakemelding fra montør at denne saken er neste på listen og vil bli tatt iløpet av dagen

13. november 2025, 15:41 CET/CEST

Saken har tatt lengre tid enn normalt da montør manglet kontakt info, dette har vi nå innhentet og videresendt montør.*

Saken har tatt lengre tid enn normalt da montør manglet kontakt info, dette har vi nå innhentet og videresendt montør.

13. november 2025, 12:06 CET/CEST

Vi er i kontakt med montør og jobber med snarlig løsning.*

Vi er i kontakt med montør og jobber med snarlig løsning.

13. november 2025, 08:43 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Osterhausgate

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Osterhausgate

Referanse: CS6894347

Feilen inntraff: 13. november 2025, 12:35 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 10:00 CET/CEST

14. november 2025, 19:00 CET/CEST

Montør venter enda på følgetjeneste for å kunne fortsette på arbeidet*

Montør venter enda på følgetjeneste for å kunne fortsette på arbeidet

14. november 2025, 15:00 CET/CEST

Montør venter enda på følgetjeneste for å kunne fortsette på arbeidet*

Montør venter enda på følgetjeneste for å kunne fortsette på arbeidet

14. november 2025, 10:48 CET/CEST

Montør venter på følgetjeneste for å få tilgang til utstyret.*

Montør venter på følgetjeneste for å få tilgang til utstyret.

14. november 2025, 08:30 CET/CEST

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.*

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.

13. november 2025, 14:38 CET/CEST

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.*

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.

13. november 2025, 13:25 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Slemdal

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker ankommet. Fiberskjøting pågår.

Årsak til feil: Graveskade

Område: Oslo, Slemdal

Referanse: CS6858329

Feilen inntraff: 3. november 2025, 09:59 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 09:00 CET/CEST

14. november 2025, 18:55 CET/CEST

Feilretting er satt på hold. Dette da det må kuttes opp asfalt for videre feilretting. Videre feilretting vil trolig fortsette i morgen.*

Feilretting er satt på hold. Dette da det må kuttes opp asfalt for videre feilretting. Videre feilretting vil trolig fortsette i morgen.

14. november 2025, 13:37 CET/CEST

Vi er i kontakt med entreprenør for å få løst saken. Saken tar dessverre lengre tid en vanlig grunnet omfanget*

Vi er i kontakt med entreprenør for å få løst saken. Saken tar dessverre lengre tid en vanlig grunnet omfanget

14. november 2025, 09:06 CET/CEST

Entreprenør jobber med å skaffe bistand fra noen som kan kutte asfalt og grave*

Entreprenør jobber med å skaffe bistand fra noen som kan kutte asfalt og grave

13. november 2025, 17:04 CET/CEST

Vi venter enda på at gravemaskin skal være tilgjengelig for å bistå til feilretting. Dessverre har vi ikke fått en oppdatert plan på når dette vil gjennomføres.*

Vi venter enda på at gravemaskin skal være tilgjengelig for å bistå til feilretting. Dessverre har vi ikke fått en oppdatert plan på når dette vil gjennomføres.

13. november 2025, 13:17 CET/CEST

Vi venter på at gravermaskin skal være tilgjengelig for å bistå vår montør.*

Vi venter på at gravermaskin skal være tilgjengelig for å bistå vår montør.

13. november 2025, 09:05 CET/CEST

Montør var ute å jobbet her igår, men måtte utsette arbeidet da de må grave i asfalt for å få blåst de gjennstående fiber kablene*

Montør var ute å jobbet her igår, men måtte utsette arbeidet da de må grave i asfalt for å få blåst de gjennstående fiber kablene

12. november 2025, 19:07 CET/CEST

Vi venter oppdatering fra montør.*

Vi venter oppdatering fra montør.

12. november 2025, 14:07 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene. Skjøting av fiber pågår.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene. Skjøting av fiber pågår.

12. november 2025, 10:06 CET/CEST

Montør som var ute igår/inatt fikk opp ca. halvparten av kundene. Montør er ute igjen nå og jobber med å få opp resten av kundene.*

Montør som var ute igår/inatt fikk opp ca. halvparten av kundene. Montør er ute igjen nå og jobber med å få opp resten av kundene.

11. november 2025, 18:21 CET/CEST

Ny montør er bestilt og feilrettingen vil fortsette i kveld.*

Ny montør er bestilt og feilrettingen vil fortsette i kveld.

11. november 2025, 13:01 CET/CEST

Feilretting har blitt utsatt grunnet mangel på utstyr, montør jobber med å skaffe materiell.*

Feilretting har blitt utsatt grunnet mangel på utstyr, montør jobber med å skaffe materiell.

11. november 2025, 08:51 CET/CEST

Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.*

Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.

10. november 2025, 18:44 CET/CEST

Montør jobber fremdeles med feilretting på lokasjon, men grunnet feilens art er dette spesielt tidskrevende.*

Montør jobber fremdeles med feilretting på lokasjon, men grunnet feilens art er dette spesielt tidskrevende.

10. november 2025, 14:06 CET/CEST

Tekniker er på lokasjon og jobber med skjøting av fiberkabel.*

Tekniker er på lokasjon og jobber med skjøting av fiberkabel.

10. november 2025, 09:10 CET/CEST

Montør er på vei til lokasjon igjen for å fortsette med feilretting.*

Montør er på vei til lokasjon igjen for å fortsette med feilretting.

9. november 2025, 10:50 CET/CEST

Vår underleverandør er foreløpig ikke i stand til å allokere ressurser til denne jobben. Vi vil holde deg informert og gi neste oppdatering så snart vi har mer informasjon. Takk for forståelsen.*

Our subcontractor is currently unable to allocate resources for this job. We will keep you informed and provide the next update as soon as we have more information. Thank you for your understanding.

8. november 2025, 18:55 CET/CEST

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi fortsatt ingen ny informasjon ennå.*

We are waiting to hear from our contractors. Unfortunately, we still don't have any new information yet.

8. november 2025, 11:52 CET/CEST

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi fortsatt ingen ny informasjon ennå.*

We are waiting to hear from our contractors. Unfortunately, we still don't have any new information yet.

7. november 2025, 19:06 CET/CEST

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi ikke noe ny informasjon enda. Neste oppdatering kommer i morgen kl. 10.00.*

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi ikke noe ny informasjon enda. Neste oppdatering kommer i morgen kl. 10.00.

7. november 2025, 15:12 CET/CEST

Vi fortsetter å jobbe med vår entreprenør for å finne en løsning på utfordringene.*

Vi fortsetter å jobbe med vår entreprenør for å finne en løsning på utfordringene.

7. november 2025, 10:10 CET/CEST

Vi er i kontakt med vår entreprenør og jobber med en løsning på saken.*

Vi er i kontakt med vår entreprenør og jobber med en løsning på saken.

6. november 2025, 17:15 CET/CEST

Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes.*

We are waiting for feedback from our contractor for when the error can be corrected.

6. november 2025, 16:03 CET/CEST

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Vi avventer tilbakemelding fra våre teknikere angående gravingen som skal bli utført i området. Siden dette er asfalt så tar dette noe lengre enn vanlig. Neste oppdatering er klokken 21.00 i kveld.*

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Vi avventer tilbakemelding fra våre teknikere angående gravingen som skal bli utført i området. Siden dette er asfalt så tar dette noe lengre enn vanlig. Neste oppdatering er klokken 21.00 i kveld.

6. november 2025, 12:07 CET/CEST

Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes. Årsaken til at feilrettingen tar lengre tid er blant annet at asfalten må graves opp.*

Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes. Årsaken til at feilrettingen tar lengre tid er blant annet at asfalten må graves opp.

5. november 2025, 18:55 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

5. november 2025, 15:31 CET/CEST

Vi er i kontakt med installatøren og jobber med en løsning på feilen.*

We are in contact with the installer and are working on a solution to the error.

5. november 2025, 12:14 CET/CEST

Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning på feilen.*

Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning på feilen.

5. november 2025, 09:20 CET/CEST

Vi venter på at tekniker skal få bistand fra gravemaskin slik at feilrettingen kan fortsette.*

Vi venter på at tekniker skal få bistand fra gravemaskin slik at feilrettingen kan fortsette.

4. november 2025, 16:32 CET/CEST

Feilrettingen er utsatt da tekniker trenger bistand fra gravemaskin for å fortsette.*

Feilrettingen er utsatt da tekniker trenger bistand fra gravemaskin for å fortsette.

4. november 2025, 13:04 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene

4. november 2025, 07:44 CET/CEST

Montør måtte avslute arbeidet igår kveld da det er behov for bistand fra gravemaskin. Montør vil reise ut igjen i dag med gravemaskin for å fortsette feilretting.*

Montør måtte avslute arbeidet igår kveld da det er behov for bistand fra gravemaskin. Montør vil reise ut igjen i dag med gravemaskin for å fortsette feilretting.

3. november 2025, 18:21 CET/CEST

Vi venter respons fra felt teknikker, feilretting fortsetter.*

Vi venter respons fra felt teknikker, feilretting fortsetter.

3. november 2025, 14:06 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

3. november 2025, 10:08 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere adresser i området. Feilsøk pågår.*

Vi har mistet kontakt med flere adresser i området. Feilsøk pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, sverdrupsgate

Feil som påvirker flere kunder

Felttekniker på stedet. Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, sverdrupsgate

Referanse: CS6891105

Feilen inntraff: 12. november 2025, 14:08 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 17. november 2025, 10:00 CET/CEST

14. november 2025, 19:13 CET/CEST

Vi venter på tilgang til skade sted. Feilretting fortsetter så fort man får tilgang.*

Vi venter på tilgang til skade sted. Feilretting fortsetter så fort man får tilgang.

14. november 2025, 13:55 CET/CEST

Montør er enda på lokasjon og jobber med løsning. Saken har tatt noe lengre tid grunnet utfrodringer med tilgang.*

Montør er enda på lokasjon og jobber med løsning. Saken har tatt noe lengre tid grunnet utfrodringer med tilgang.

14. november 2025, 10:00 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.

13. november 2025, 15:00 CET/CEST

Grunnet stor pågang i området så har ikke montør mulighet for å starte feilrettingen her før i morgen.*

Grunnet stor pågang i området så har ikke montør mulighet for å starte feilrettingen her før i morgen.

13. november 2025, 10:49 CET/CEST

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting*

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting

12. november 2025, 17:25 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

12. november 2025, 14:42 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løste driftsforstyrrelser

Algarheim

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Algarheim

Referanse: CS6892049

Feilen inntraff: 12. november 2025, 23:33 CET/CEST

Feil rettet: 13. november 2025, 15:39 CET/CEST

Siste oppdateringer

13. november 2025, 09:00 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

13. november 2025, 08:12 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Jevnaker, Gjerdingsveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Power issue

Område: Jevnaker, Gjerdingsveien

Referanse: CS6896621

Feilen inntraff: 14. november 2025, 08:49 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 13:15 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 13:14 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømgjenopprettede tjenester gjenopprettet.*

Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: Power restored services restored.

14. november 2025, 10:17 CET/CEST

Årsak til nedetid er lokalt strømbrudd. Strøm selskapet estimerer å få fikset strømmen innen kl 11:30 i dag*

Årsak til nedetid er lokalt strømbrudd. Strøm selskapet estimerer å få fikset strømmen innen kl 11:30 i dag

14. november 2025, 09:18 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Lillehammer

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Power issue

Område: Lillehammer

Referanse: CS6893022

Feilen inntraff: 13. november 2025, 08:19 CET/CEST

Feil rettet: 13. november 2025, 09:17 CET/CEST

Siste oppdateringer

13. november 2025, 08:48 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Årsaken er strømbrudd. Nettleverandør er på saken.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Årsaken er strømbrudd. Nettleverandør er på saken.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løten, Vestbygdvegen

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Løten, Vestbygdvegen

Referanse: CS6896847

Feilen inntraff: 14. november 2025, 09:20 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 17:21 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 17:20 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Brudd i fiberkabel. Løsning: Identifisert fiberbrudd ble reparert.*

Incident resolved. Cause: Break in fibercable. Fix: Identified fiber break was repaired.

14. november 2025, 15:38 CET/CEST

Montør er ferdig å blåse fiber kabelen. Nå gjenstår bare skjøting av fiber kabelen*

Montør er ferdig å blåse fiber kabelen. Nå gjenstår bare skjøting av fiber kabelen

14. november 2025, 12:51 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.

14. november 2025, 09:50 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

14. november 2025, 09:36 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løten, Vestbygdvegen

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Strømarbeid

Område: Løten, Vestbygdvegen

Referanse: CS6890210

Feilen inntraff: 12. november 2025, 11:56 CET/CEST

Feil rettet: 12. november 2025, 15:54 CET/CEST

Siste oppdateringer

12. november 2025, 15:48 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*

Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.

12. november 2025, 13:13 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, årsaken er strømbrudd.*

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, årsaken er strømbrudd.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Brekkeveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Power issue

Område: Oslo, Brekkeveien

Referanse: CS6890553

Feilen inntraff: 12. november 2025, 12:46 CET/CEST

Feil rettet: 12. november 2025, 15:58 CET/CEST

Siste oppdateringer

12. november 2025, 15:58 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*

Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.

12. november 2025, 12:57 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Brolandsveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Brolandsveien

Referanse: CS6892274

Feilen inntraff: 13. november 2025, 00:24 CET/CEST

Feil rettet: 13. november 2025, 02:40 CET/CEST

Siste oppdateringer

13. november 2025, 01:57 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Fossveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Fossveien

Referanse: CS6898171

Feilen inntraff: 14. november 2025, 12:01 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 14:16 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 12:46 CET/CEST

Vi mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Geitmyrsveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Geitmyrsveien

Referanse: CS6893554

Feilen inntraff: 13. november 2025, 09:27 CET/CEST

Feil rettet: 13. november 2025, 13:10 CET/CEST

Siste oppdateringer

13. november 2025, 13:09 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Et kort avbrudd i tjenestene. Løsning: Tjenestene ble gjenopprettet uten handling.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored without action.

13. november 2025, 09:58 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Helgesensgate

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Helgesensgate

Referanse: CS6898170

Feilen inntraff: 14. november 2025, 12:01 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 14:16 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 12:41 CET/CEST

Vi har mistet forbindelse med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet forbindelse med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Linderudsletta

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Linderudsletta

Referanse: CS6897522

Feilen inntraff: 14. november 2025, 10:23 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 15:27 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 15:27 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Et kort avbrudd i tjenestene. Løsning: Tjenestene ble gjenopprettet uten handling.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored without action.

14. november 2025, 12:49 CET/CEST

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.*

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.

14. november 2025, 10:39 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Maridalsveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Feil på nettverkselement

Område: Oslo, Maridalsveien

Referanse: CS6888403

Feilen inntraff: 12. november 2025, 02:04 CET/CEST

Feil rettet: 13. november 2025, 12:15 CET/CEST

Siste oppdateringer

13. november 2025, 12:14 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Feil maskinvare Løsning: Maskinvaren er erstattet*

Incident resolved. Cause: Faulty hardware Fix: Hardware has been replaced

13. november 2025, 09:55 CET/CEST

Vi er i kontakt med vår underleverandør og jobber med å få løst saken så snart som mulig*

Vi er i kontakt med vår underleverandør og jobber med å få løst saken så snart som mulig

12. november 2025, 20:13 CET/CEST

Det jobbes med løsning, men tar dessverre litt tid*

Det jobbes med løsning, men tar dessverre litt tid

12. november 2025, 17:10 CET/CEST

Vi venter på tilbakemelding fra montør.*

Vi venter på tilbakemelding fra montør.

12. november 2025, 12:46 CET/CEST

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.*

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting.

12. november 2025, 08:12 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Marselisgate

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Marselisgate

Referanse: CS6898152

Feilen inntraff: 14. november 2025, 12:00 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 22:59 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 22:58 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Brudd i fiberkabel. Løsning: Feilretting på kabel.*

Incident resolved. Cause: Break in fibercable. Fix: Fault correction on cable.

14. november 2025, 20:18 CET/CEST

Montør er på lokasjon for feilsøk og feilretting.*

Montør er på lokasjon for feilsøk og feilretting.

14. november 2025, 14:50 CET/CEST

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.*

Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting.

14. november 2025, 12:36 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området. Feilsøking pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Skedsmokorset, Engelia

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Skedsmokorset, Engelia

Referanse: CS6897306

Feilen inntraff: 14. november 2025, 10:20 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 12:14 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 11:11 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere nettverksnoder i området på grunn av planlagt arbeid i strømnettet.*

Vi har mistet kontakt med flere nettverksnoder i området på grunn av planlagt arbeid i strømnettet.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Trondheim

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Trondheim

Referanse: CS6892830

Feilen inntraff: 13. november 2025, 07:30 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 11:48 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 11:47 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Fiber brudd Løsning: Fiberkabel er reparert*

Incident resolved. Cause: Fiber break Fix: Fiber cable has been repaired

13. november 2025, 15:36 CET/CEST

Underleverandør melder at montør fremdeles jobber med feilretting og at feilretting vil fortsette igjennom natten, de estimerer å rette feilen innen kl 12:00 i morgen*

Underleverandør melder at montør fremdeles jobber med feilretting og at feilretting vil fortsette igjennom natten, de estimerer å rette feilen innen kl 12:00 i morgen

13. november 2025, 11:53 CET/CEST

Underleverandør melder at montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*

Underleverandør melder at montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.

13. november 2025, 08:39 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere kunder i området, vi er i kontakt med vår underleverandør.*

Vi har mistet kontakt med flere kunder i området, vi er i kontakt med vår underleverandør.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Trondheim, Innherredsveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Trondheim, Innherredsveien

Referanse: CS6895515

Feilen inntraff: 13. november 2025, 19:02 CET/CEST

Feil rettet: 14. november 2025, 22:29 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. november 2025, 22:28 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Brudd i fiberkabel. Løsning: Feilretting på kabel.*

Incident resolved. Cause: Break in fibercable. Fix: Fault correction on cable.

14. november 2025, 20:59 CET/CEST

Montører er på lokasjon. Spleising av fiber pågår.*

Montører er på lokasjon. Spleising av fiber pågår.

14. november 2025, 17:04 CET/CEST

Montør er på lokasjon. Arbeid krever 2 man på stedet. En montør til er på vei, forventet ankomst om 90 min.*

Montør er på lokasjon. Arbeid krever 2 man på stedet. En montør til er på vei, forventet ankomst om 90 min.

14. november 2025, 13:33 CET/CEST

Montør er enda på lokasjonen, montøren informerer om at enda en montør er på vei ut for å bistå.*

Montør er enda på lokasjonen, montøren informerer om at enda en montør er på vei ut for å bistå.

14. november 2025, 10:43 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.

14. november 2025, 08:22 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene.

13. november 2025, 19:14 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, vi jobber med feilsøk.*

Vi har mistet kontakt med flere sentraler i området, vi jobber med feilsøk.

*Denne teksten er maskinoversatt.


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her