FAQ - kommer ikke på nett / fellesfeil | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler

Driftsmeldinger

Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:

Pågående driftsforstyrrelser

Oslo, John Colletts allé,

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, John Colletts allé,

Referanse: CS6654849

Feilen inntraff: 22. august 2025, 11:29 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 25. august 2025, 09:00 CET/CEST

22. august 2025, 12:05 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

22. august 2025, 11:36 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Tromsø

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Tromsø

Referanse: CS6655910

Feilen inntraff: 22. august 2025, 20:58 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 23. august 2025, 23:00 CET/CEST

23. august 2025, 19:57 CET/CEST

Reparasjonsarbeidet har begynt.*

Repair work has begun.

23. august 2025, 17:40 CET/CEST

Teknikeren venter på en eskortetjeneste som kreves for å få tilgang til stedet.*

Technician is waiting on an escort service that is required to access the location.

23. august 2025, 16:20 CET/CEST

Teknikeren har funnet en potensiell kabelskade, de er i ferd med å bestille tilgang til feilstedet for å fortsette feilsøking/feilretting.*

Technician has found a potential cable damage, they are in the process of ordering access to the fault location to continue troubleshooting/fault correction.

23. august 2025, 14:02 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

23. august 2025, 10:45 CET/CEST

Den estimerte reparasjonstiden skyves tilbake fordi underleverandøren prøver å finne nye feltingeniører for å begynne feilsøking.*

The estimated time of repair is pushed back because subvendor is trying to locate new field engineers to begin troubleshooting.

23. august 2025, 01:02 CET/CEST

Den estimerte reparasjonstiden skyves tilbake på grunn av problemer med å få tilgang til nettstedet.*

The estimated time of repair is pushed back due to issues with accessing the site.

22. august 2025, 23:28 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løste driftsforstyrrelser

Drobak

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Strømarbeid

Område: Drobak

Referanse: CS6649700

Feilen inntraff: 20. august 2025, 09:26 CET/CEST

Feil rettet: 20. august 2025, 18:25 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. august 2025, 18:24 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Strømbrudd. Løsning: Strømmen gjenopprettet.*

Incident resolved. Cause: Power outage. Fix: Power restored.

20. august 2025, 09:27 CET/CEST

Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*

There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Førde

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Vedlikehold

Område: Førde

Referanse: CS6653850

Feilen inntraff: 22. august 2025, 02:06 CET/CEST

Feil rettet: 22. august 2025, 11:56 CET/CEST

Siste oppdateringer

22. august 2025, 11:45 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Planlagt arbeid Løsning: Strømbrudd er løst og tjenester gjenopprettes etter at kabelfeilen ble rettet.*

Incident resolved. Cause: Planned work Fix: Outage is resolved and services are restored after the cable fault was fixed.

22. august 2025, 10:12 CET/CEST

Feilsøking pågår fortsatt med underleverandør.*

Troubleshooting is still ongoing with subprovider.

22. august 2025, 08:13 CET/CEST

Feilsøking pågår med underleverandør.*

Troubleshooting is ongoing with subprovider.

22. august 2025, 04:48 CET/CEST

Vi har pågående planlagt arbeid som påvirker utstyr i området. Vi har blitt informert om at varsler om dette arbeidet ble savnet, så vi holder deg oppdatert her. Arbeidet er planlagt å være fullført innen kl. 06:00. Hvis det er noen problemer, gir vi deg beskjed så snart som mulig.*

We have ongoing planned work affecting equipment in the area. We've been informed that notifications about this work were missed, so we're keeping you updated here. The work is scheduled to be completed by 06:00. If there are any issues, we'll let you know as soon as possible.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Ingeberg

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Ingeberg

Referanse: CS6651076

Feilen inntraff: 20. august 2025, 16:00 CET/CEST

Feil rettet: 20. august 2025, 19:25 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. august 2025, 19:15 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt utstyr startet ikke ordentlig på nytt etter strømbrudd. Løsning: Tekniker startet utstyret på nytt på stedet.*

Incident resolved. Cause: Local equipment did not restart properly after a power outage. Fix: Technician rebooted equipment on location.

20. august 2025, 19:03 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt utstyr startet ikke ordentlig på nytt etter strømbrudd. Løsning: Tekniker startet utstyret på nytt på stedet.*

Incident resolved. Cause: Local equipment did not restart properly after a power outage. Fix: Technician rebooted equipment on location.

20. august 2025, 17:52 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

20. august 2025, 16:07 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, John Colletts allé

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, John Colletts allé

Referanse: CS6651650

Feilen inntraff: 21. august 2025, 08:12 CET/CEST

Feil rettet: 21. august 2025, 08:40 CET/CEST

Siste oppdateringer

21. august 2025, 08:39 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd Løsning: Lokalt strømbrudd er løst*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: Local power outage has been resolved

21. august 2025, 08:19 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Stasjonsveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Oslo, Stasjonsveien

Referanse: CS6653231

Feilen inntraff: 21. august 2025, 14:50 CET/CEST

Feil rettet: 23. august 2025, 19:08 CET/CEST

Siste oppdateringer

23. august 2025, 19:08 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Et kabelkutt. Løsning: Kabelen ble reparert av FE.*

Incident resolved. Cause: A cable cut. Fix: The cable was repaired by FE.

23. august 2025, 18:29 CET/CEST

Kabelfeil oppdaget. Vi har planlagt et presserende planlagt vedlikehold for å løse dette problemet. Arbeidet er planlagt å foregå 25.08.2025 00:00- 06:00*

Cable fault detected. We have scheduled an urgent planned maintenance to address this issue. The work is planned to take place on 2025-08-25 00:00- 06:00

22. august 2025, 17:40 CET/CEST

Kabelfeil oppdaget. Vi har planlagt et presserende planlagt vedlikehold for å løse dette problemet. Arbeidet er planlagt å foregå 25.08.2025 00:00- 06:00.*

Cable fault detected. We have scheduled an urgent planned maintenance to address this issue. The work is planned to take place on 2025-08-25 00:00- 06:00.

22. august 2025, 12:22 CET/CEST

Kabelfeil oppdaget. Teknikere jobber med å rette opp problemet.*

Cable fault detected. Technicians are working on remedying the issue.

22. august 2025, 12:22 CET/CEST

Kabelfeil oppdaget. Teknikere jobber med å rette opp problemet.*

Cable fault detected. Technicians are working on remedying the issue.

22. august 2025, 09:30 CET/CEST

Feilsøkingen fortsetter, tekniker underveis.*

Troubleshooting continues, technician en route.

22. august 2025, 03:00 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

21. august 2025, 22:44 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

21. august 2025, 20:38 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

21. august 2025, 15:44 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

21. august 2025, 15:37 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Trondheim

Planlagt arbeid

Årsak til feil: Vedlikehold

Område: Trondheim

Referanse: CS6651484

Feilen inntraff: 21. august 2025, 01:24 CET/CEST

Feil rettet: 21. august 2025, 06:04 CET/CEST

Siste oppdateringer

21. august 2025, 06:03 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Uanmeldt planlagt arbeid av underleverandør. Løsning: Uanmeldt planlagt arbeid av underleverandør er fullført og tjenestene gjenopprettet.*

Incident resolved. Cause: Unannounced planned work by subprovider. Fix: Unannounced planned work by subprovider is complete and services restored.

21. august 2025, 02:25 CET/CEST

En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. De har et uanmeldt planlagt arbeid ETR 06:00*

A disturbance detected in our subprovider's network. They have a unannounced planned work ETR 06:00

*Denne teksten er maskinoversatt.


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her