FAQ - kommer ikke på nett / fellesfeil | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler

Driftsmeldinger

Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:

Pågående driftsforstyrrelser

Gamle Sånervei

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Gamle Sånervei

Referanse: CS6921575

Feilen inntraff: 21. november 2025, 20:54 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 22. november 2025, 12:00 CET/CEST

22. november 2025, 04:25 CET/CEST

Teknikeren bestilte.*

Technician ordered.

21. november 2025, 21:02 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Hammerfest, Strandgata

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker ankommet. Fiberskjøting pågår.

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Hammerfest, Strandgata

Referanse: CS6794290

Feilen inntraff: 10. oktober 2025, 18:39 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 24. november 2025, 16:00 CET/CEST

21. november 2025, 15:53 CET/CEST

Den siste fiberkabelen har nå blitt lagt og det jobbes med å skjøte denne. Dette vil pågå i kveld og i morgen, og det er forventet at flere får tilbake forbindelsen i løpet av morgendagen*

Den siste fiberkabelen har nå blitt lagt og det jobbes med å skjøte denne. Dette vil pågå i kveld og i morgen, og det er forventet at flere får tilbake forbindelsen i løpet av morgendagen

19. november 2025, 16:09 CET/CEST

Feilrettingen går sin gang og flere har nå kommet på nett i går og i dag. Arbeidet fortsetter gjennom uken for å få opp resterende linjer.*

Feilrettingen går sin gang og flere har nå kommet på nett i går og i dag. Arbeidet fortsetter gjennom uken for å få opp resterende linjer.

17. november 2025, 14:59 CET/CEST

Montørene har feilrettet gjennom helgen noe som har resultert i at flere nå har fått tilbake forbindelsen. Arbeidet fortsetter gjennom uken for å få opp resterende linjer. Kunder som nå gjenstår vil oppleve å få tilbake forbindelsen en og en utover uka.*

Montørene har feilrettet gjennom helgen noe som har resultert i at flere nå har fått tilbake forbindelsen. Arbeidet fortsetter gjennom uken for å få opp resterende linjer. Kunder som nå gjenstår vil oppleve å få tilbake forbindelsen en og en utover uka.

13. november 2025, 14:33 CET/CEST

De nødvendige kablene og utstyret som trengs for feilrettingen har nå ankommet og arbeidet er i gang. Planen er at feilrettingen vil pågå gjennom helgen.*

De nødvendige kablene og utstyret som trengs for feilrettingen har nå ankommet og arbeidet er i gang. Planen er at feilrettingen vil pågå gjennom helgen.

12. november 2025, 15:48 CET/CEST

Vårt team og underleverandører har jobbet kontinuerlig med å få på plass nye kabler og nødvendig utstyr, men leveransen har dessverre blitt forsinket på grunn av transportproblemer hos leverandøren. Vi forventer å ha kablene på plass innen kort tid, slik at feilretting kan starte umiddelbart.*

Vårt team og underleverandører har jobbet kontinuerlig med å få på plass nye kabler og nødvendig utstyr, men leveransen har dessverre blitt forsinket på grunn av transportproblemer hos leverandøren. Vi forventer å ha kablene på plass innen kort tid, slik at feilretting kan starte umiddelbart.

10. november 2025, 16:03 CET/CEST

Vår entreprenør venter nå på nødvendig utstyr og kabler, som skulle ankommet fredag i forrige uke, for å starte arbeidet med feilrettingen. Hovedfokuset er fortsatt å få alle på nett før resten av arbeidet blir utført. Hele arbeidet er fremdeles estimert å ta flere uker. Neste oppdatering kommer innen onsdag 12.11 kl. 16:00.*

Vår entreprenør venter nå på nødvendig utstyr og kabler, som skulle ankommet fredag i forrige uke, for å starte arbeidet med feilrettingen. Hovedfokuset er fortsatt å få alle på nett før resten av arbeidet blir utført. Hele arbeidet er fremdeles estimert å ta flere uker. Neste oppdatering kommer innen onsdag 12.11 kl. 16:00.

5. november 2025, 14:31 CET/CEST

Vår entreprenør planlegger å starte på det omfattende arbeidet førstkommende mandag 10.11.2025. Hovedfokuset i starten vil å få kundene på nett først og fremst før resten av arbeidet blir utført. Det er beregnet at det vil ta flere uker å ferdigstille hele arbeidet.*

Vår entreprenør planlegger å starte på det omfattende arbeidet førstkommende mandag 10.11.2025. Hovedfokuset i starten vil å få kundene på nett først og fremst før resten av arbeidet blir utført. Det er beregnet at det vil ta flere uker å ferdigstille hele arbeidet.

4. november 2025, 16:16 CET/CEST

Vi venter på ny status fra felt teknikker.*

Vi venter på ny status fra felt teknikker.

3. november 2025, 19:40 CET/CEST

Vi avventer tilbakemelding ifra entreprenør.*

Vi avventer tilbakemelding ifra entreprenør.

3. november 2025, 15:32 CET/CEST

Felt tekniker samler resurser for feilretting, og vil begynne feilretting så snart som mulig.*

Felt tekniker samler resurser for feilretting, og vil begynne feilretting så snart som mulig.

3. november 2025, 09:34 CET/CEST

Tekniker bestilt*

Technician ordered

31. oktober 2025, 11:54 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Planleggingen pågår fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. Planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet.

30. oktober 2025, 15:03 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt Vi opplever fortsatt forstyrrelser i nettverket.*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal We are still experiencing disturbance in the network.

29. oktober 2025, 15:27 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

29. oktober 2025, 07:30 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal

27. oktober 2025, 21:01 CET/CEST

Skaden er omfattende og reparasjonen vil være komplisert. På grunn av dette pågår planleggingen fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå.*

The damage is extensive and the repair will be complicated. Due to this, planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet.

24. oktober 2025, 16:24 CET/CEST

Skaden er omfattende og reparasjonen vil være komplisert. På grunn av dette pågår planleggingen fortsatt, og ingen estimert reparasjonstid er tilgjengelig ennå. Vi håper å ha mer informative oppdateringer i begynnelsen av neste uke.*

The damage is extensive and the repair will be complicated. Due to this, planning is still ongoing and no estimated repair time is available yet. We hope to have more informative updates at the beginning of next week.

23. oktober 2025, 15:21 CET/CEST

Feltteknikere har vært i området i dag og følger opp status på planene for reparasjonen.*

Field technicians have been in the area today and are follow up status regarding the plans for the repair.

22. oktober 2025, 08:18 CET/CEST

På grunn av det pågående arbeidet etter brannen som skadet underleverandørkabelen, har reparasjonsarbeid ennå ikke kunnet finne sted. Feltteknikere besøker området i løpet av dagen i morgen for å følge opp status angående planene for reparasjonen, ytterligere oppdateringer vil komme da.*

Due to the ongoing work after the fire that damaged the subprovider cable, repair work has not yet been able to take place. Field technicians are visiting the area during the day tomorrow to follow up status regarding the plans for the repair, further updates will come then.

20. oktober 2025, 15:53 CET/CEST

Vi jobber med en løsning for den skadede fiberkabelen. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

We are working on a solution for the damaged fiber cable. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

20. oktober 2025, 09:48 CET/CEST

Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*

Damaged fiber cable within our subprovider's network.

18. oktober 2025, 16:20 CET/CEST

Den estimerte reparasjonstiden er skjøvet tilbake fordi feilen var mer omfattende enn de opprinnelige estimatene.*

The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.

17. oktober 2025, 18:26 CET/CEST

Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*

Damaged fiber cable within our subprovider's network.

17. oktober 2025, 14:17 CET/CEST

Skadet fiberkabel i vår underleverandørs nettverk.*

Damaged fiber cable within our subprovider's network.

17. oktober 2025, 11:22 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

16. oktober 2025, 17:02 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

16. oktober 2025, 13:05 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

15. oktober 2025, 16:20 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

15. oktober 2025, 10:20 CET/CEST

Kabelen har blitt skadet på grunn av brann. Restaureringstiden vil bli skjøvet tilbake ettersom myndighetene må undersøke området*

The cable has been damaged due to fire. Restoration time will be pushed back as authorities need to investigate the area

14. oktober 2025, 17:59 CET/CEST

Arbeidet fortsetter i morgen.*

Work will continue tomorrow.

13. oktober 2025, 16:28 CET/CEST

Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet vil gjenopptas når det er klarert*

Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared

13. oktober 2025, 15:42 CET/CEST

Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet fortsetter når det er klarert.*

Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared.

13. oktober 2025, 08:17 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår. Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.*

Technician on-site. Troubleshooting in progress. The technician has measured the signals and identified a potential cable break. They are en route to locate the fault.

10. oktober 2025, 19:17 CET/CEST

Tekniker vil bli bestilt for videre feilsøking på stedet.*

Technician will be ordered for further troubleshooting on site.

10. oktober 2025, 19:10 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo Tønsberggata

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo Tønsberggata

Referanse: CS6921059

Feilen inntraff: 21. november 2025, 15:14 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 22. november 2025, 10:00 CET/CEST

21. november 2025, 19:45 CET/CEST

På grunn av høy belastning i området vil feilrettingen ta noe lengre tid enn forventet.*

På grunn av høy belastning i området vil feilrettingen ta noe lengre tid enn forventet.

21. november 2025, 15:16 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Slemdal

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Graveskade

Område: Oslo, Slemdal

Referanse: CS6858329

Feilen inntraff: 3. november 2025, 09:59 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 22. november 2025, 10:30 CET/CEST

21. november 2025, 22:55 CET/CEST

En tekniker ble sendt ut for å fortsette feilsøkingen*

A technician dispatched to continue troubleshooting

21. november 2025, 19:12 CET/CEST

En tekniker ble sendt ut for å fortsette feilsøkingen*

A technician dispatched to continue troubleshooting

21. november 2025, 13:04 CET/CEST

Vi venter fortsatt på at montør skal ankomme stedet, men de har estimert å starte feilrettingen i dag.*

Vi venter fortsatt på at montør skal ankomme stedet, men de har estimert å starte feilrettingen i dag.

21. november 2025, 10:00 CET/CEST

Vi er i kontakt med entreprenør for å fikse de resterende 4 linjene, montør reiser ut og starter på feilretting så snart de er ferdige med jobben de er på nå.*

Vi er i kontakt med entreprenør for å fikse de resterende 4 linjene, montør reiser ut og starter på feilretting så snart de er ferdige med jobben de er på nå.

20. november 2025, 21:10 CET/CEST

Vi har ikke mottatt noen ny informasjon fra underleverandøren som jobber i området.*

We have not received any new information from the subcontractor who works in the area.

20. november 2025, 17:41 CET/CEST

Vi venter på ferdigstilling av fiberspleising*

Vi venter på ferdigstilling av fiberspleising

20. november 2025, 13:21 CET/CEST

Montør melder at de er ferdige med å blåse fiber kabel. Vi venter nå bare på at de skal få spleiset ferdig fiberkablene.*

Montør melder at de er ferdige med å blåse fiber kabel. Vi venter nå bare på at de skal få spleiset ferdig fiberkablene.

20. november 2025, 09:11 CET/CEST

De fleste linjene er rettet, og vi er i kontakt med montør for å få rettet de siste.*

De fleste linjene er rettet, og vi er i kontakt med montør for å få rettet de siste.

19. november 2025, 15:58 CET/CEST

Vi har ikke fått noe ny informasjon fra underentreprenøren som jobber i området.*

Vi har ikke fått noe ny informasjon fra underentreprenøren som jobber i området.

19. november 2025, 13:15 CET/CEST

Vår underentreprenør har gitt oss tilbakemelding om at de har gjennomført store deler av arbeidet.*

Vår underentreprenør har gitt oss tilbakemelding om at de har gjennomført store deler av arbeidet.

19. november 2025, 09:07 CET/CEST

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Montør vil fortsette jobben i dag med de som er fortsatt er uten internettforbindelse.*

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Montør vil fortsette jobben i dag med de som er fortsatt er uten internettforbindelse.

18. november 2025, 16:55 CET/CEST

Montør jobber med feilretting på lokasjon. Grunnet feilens art tar dette lenger tid enn antatt, og montør kan være nødt til å ta direkte kontakt med berørte for videre feilretting.*

Montør jobber med feilretting på lokasjon. Grunnet feilens art tar dette lenger tid enn antatt, og montør kan være nødt til å ta direkte kontakt med berørte for videre feilretting.

18. november 2025, 13:38 CET/CEST

Vi venter på at montør skal ankomme lokasjon*

Vi venter på at montør skal ankomme lokasjon

18. november 2025, 10:03 CET/CEST

Vi venter på at montør skal ankomme lokasjon.*

Vi venter på at montør skal ankomme lokasjon.

17. november 2025, 20:49 CET/CEST

Jobb satt på hold til i morgen tidelig hvor feilretting vil fortsette.*

Jobb satt på hold til i morgen tidelig hvor feilretting vil fortsette.

17. november 2025, 17:13 CET/CEST

Etter endel feilsøking og feilretting i helga så har vi behov for å sende ut montør på nytt. Vi venter på at montør skal ankomme lokasjon.*

Etter endel feilsøking og feilretting i helga så har vi behov for å sende ut montør på nytt. Vi venter på at montør skal ankomme lokasjon.

17. november 2025, 12:51 CET/CEST

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting igjen*

Vi venter på at montør skal få reist ut på lokasjon og startet med feilretting igjen

17. november 2025, 09:23 CET/CEST

Etter endel feilsøking og feilretting i helga så har vi behov for å sende ut montør på nytt. Montør er bestilt ut på nytt igjen og vi venter bare nå på at montøren skal reise ut igjen*

Etter endel feilsøking og feilretting i helga så har vi behov for å sende ut montør på nytt. Montør er bestilt ut på nytt igjen og vi venter bare nå på at montøren skal reise ut igjen

14. november 2025, 18:55 CET/CEST

Feilretting er satt på hold. Dette da det må kuttes opp asfalt for videre feilretting. Videre feilretting vil trolig fortsette i morgen.*

Feilretting er satt på hold. Dette da det må kuttes opp asfalt for videre feilretting. Videre feilretting vil trolig fortsette i morgen.

14. november 2025, 13:37 CET/CEST

Vi er i kontakt med entreprenør for å få løst saken. Saken tar dessverre lengre tid en vanlig grunnet omfanget*

Vi er i kontakt med entreprenør for å få løst saken. Saken tar dessverre lengre tid en vanlig grunnet omfanget

14. november 2025, 09:06 CET/CEST

Entreprenør jobber med å skaffe bistand fra noen som kan kutte asfalt og grave*

Entreprenør jobber med å skaffe bistand fra noen som kan kutte asfalt og grave

13. november 2025, 17:04 CET/CEST

Vi venter enda på at gravemaskin skal være tilgjengelig for å bistå til feilretting. Dessverre har vi ikke fått en oppdatert plan på når dette vil gjennomføres.*

Vi venter enda på at gravemaskin skal være tilgjengelig for å bistå til feilretting. Dessverre har vi ikke fått en oppdatert plan på når dette vil gjennomføres.

13. november 2025, 13:17 CET/CEST

Vi venter på at gravermaskin skal være tilgjengelig for å bistå vår montør.*

Vi venter på at gravermaskin skal være tilgjengelig for å bistå vår montør.

13. november 2025, 09:05 CET/CEST

Montør var ute å jobbet her igår, men måtte utsette arbeidet da de må grave i asfalt for å få blåst de gjennstående fiber kablene*

Montør var ute å jobbet her igår, men måtte utsette arbeidet da de må grave i asfalt for å få blåst de gjennstående fiber kablene

12. november 2025, 19:07 CET/CEST

Vi venter oppdatering fra montør.*

Vi venter oppdatering fra montør.

12. november 2025, 14:07 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene. Skjøting av fiber pågår.*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene. Skjøting av fiber pågår.

12. november 2025, 10:06 CET/CEST

Montør som var ute igår/inatt fikk opp ca. halvparten av kundene. Montør er ute igjen nå og jobber med å få opp resten av kundene.*

Montør som var ute igår/inatt fikk opp ca. halvparten av kundene. Montør er ute igjen nå og jobber med å få opp resten av kundene.

11. november 2025, 18:21 CET/CEST

Ny montør er bestilt og feilrettingen vil fortsette i kveld.*

Ny montør er bestilt og feilrettingen vil fortsette i kveld.

11. november 2025, 13:01 CET/CEST

Feilretting har blitt utsatt grunnet mangel på utstyr, montør jobber med å skaffe materiell.*

Feilretting har blitt utsatt grunnet mangel på utstyr, montør jobber med å skaffe materiell.

11. november 2025, 08:51 CET/CEST

Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.*

Montør er på ut til lokasjon igjen for å fortsette med feilrettingen.

10. november 2025, 18:44 CET/CEST

Montør jobber fremdeles med feilretting på lokasjon, men grunnet feilens art er dette spesielt tidskrevende.*

Montør jobber fremdeles med feilretting på lokasjon, men grunnet feilens art er dette spesielt tidskrevende.

10. november 2025, 14:06 CET/CEST

Tekniker er på lokasjon og jobber med skjøting av fiberkabel.*

Tekniker er på lokasjon og jobber med skjøting av fiberkabel.

10. november 2025, 09:10 CET/CEST

Montør er på vei til lokasjon igjen for å fortsette med feilretting.*

Montør er på vei til lokasjon igjen for å fortsette med feilretting.

9. november 2025, 10:50 CET/CEST

Vår underleverandør er foreløpig ikke i stand til å allokere ressurser til denne jobben. Vi vil holde deg informert og gi neste oppdatering så snart vi har mer informasjon. Takk for forståelsen.*

Our subcontractor is currently unable to allocate resources for this job. We will keep you informed and provide the next update as soon as we have more information. Thank you for your understanding.

8. november 2025, 18:55 CET/CEST

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi fortsatt ingen ny informasjon ennå.*

We are waiting to hear from our contractors. Unfortunately, we still don't have any new information yet.

8. november 2025, 11:52 CET/CEST

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi fortsatt ingen ny informasjon ennå.*

We are waiting to hear from our contractors. Unfortunately, we still don't have any new information yet.

7. november 2025, 19:06 CET/CEST

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi ikke noe ny informasjon enda. Neste oppdatering kommer i morgen kl. 10.00.*

Vi venter på å høre fra våre entreprenører. Dessverre har vi ikke noe ny informasjon enda. Neste oppdatering kommer i morgen kl. 10.00.

7. november 2025, 15:12 CET/CEST

Vi fortsetter å jobbe med vår entreprenør for å finne en løsning på utfordringene.*

Vi fortsetter å jobbe med vår entreprenør for å finne en løsning på utfordringene.

7. november 2025, 10:10 CET/CEST

Vi er i kontakt med vår entreprenør og jobber med en løsning på saken.*

Vi er i kontakt med vår entreprenør og jobber med en løsning på saken.

6. november 2025, 17:15 CET/CEST

Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes.*

We are waiting for feedback from our contractor for when the error can be corrected.

6. november 2025, 16:03 CET/CEST

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Vi avventer tilbakemelding fra våre teknikere angående gravingen som skal bli utført i området. Siden dette er asfalt så tar dette noe lengre enn vanlig. Neste oppdatering er klokken 21.00 i kveld.*

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Vi avventer tilbakemelding fra våre teknikere angående gravingen som skal bli utført i området. Siden dette er asfalt så tar dette noe lengre enn vanlig. Neste oppdatering er klokken 21.00 i kveld.

6. november 2025, 12:07 CET/CEST

Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes. Årsaken til at feilrettingen tar lengre tid er blant annet at asfalten må graves opp.*

Vi venter på tilbakemelding fra vår entreprenør for når feilen kan rettes. Årsaken til at feilrettingen tar lengre tid er blant annet at asfalten må graves opp.

5. november 2025, 18:55 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

5. november 2025, 15:31 CET/CEST

Vi er i kontakt med installatøren og jobber med en løsning på feilen.*

We are in contact with the installer and are working on a solution to the error.

5. november 2025, 12:14 CET/CEST

Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning på feilen.*

Vi er i kontakt med montør og jobber med en løsning på feilen.

5. november 2025, 09:20 CET/CEST

Vi venter på at tekniker skal få bistand fra gravemaskin slik at feilrettingen kan fortsette.*

Vi venter på at tekniker skal få bistand fra gravemaskin slik at feilrettingen kan fortsette.

4. november 2025, 16:32 CET/CEST

Feilrettingen er utsatt da tekniker trenger bistand fra gravemaskin for å fortsette.*

Feilrettingen er utsatt da tekniker trenger bistand fra gravemaskin for å fortsette.

4. november 2025, 13:04 CET/CEST

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene*

Montør er på lokasjon og arbeider med en løsning på utfordringene

4. november 2025, 07:44 CET/CEST

Montør måtte avslute arbeidet igår kveld da det er behov for bistand fra gravemaskin. Montør vil reise ut igjen i dag med gravemaskin for å fortsette feilretting.*

Montør måtte avslute arbeidet igår kveld da det er behov for bistand fra gravemaskin. Montør vil reise ut igjen i dag med gravemaskin for å fortsette feilretting.

3. november 2025, 18:21 CET/CEST

Vi venter respons fra felt teknikker, feilretting fortsetter.*

Vi venter respons fra felt teknikker, feilretting fortsetter.

3. november 2025, 14:06 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

3. november 2025, 10:08 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med flere adresser i området. Feilsøk pågår.*

Vi har mistet kontakt med flere adresser i området. Feilsøk pågår.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Vestby & Son, Via Fiber

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Vestby & Son, Via Fiber

Referanse: CS6918561

Feilen inntraff: 20. november 2025, 18:26 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 24. november 2025, 12:30 CET/CEST

21. november 2025, 18:10 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd hos underleverandøren vår. Feilsøking pågår.**

We currently have a network outage at our subcontractor. Troubleshooting is in progress.*

21. november 2025, 16:01 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd hos vår underleverandør. Feilsøking pågår.**

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd hos vår underleverandør. Feilsøking pågår.*

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løste driftsforstyrrelser

Oslo, Kruttverkveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Kruttverkveien

Referanse: CS6915129

Feilen inntraff: 19. november 2025, 23:24 CET/CEST

Feil rettet: 20. november 2025, 05:08 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. november 2025, 05:06 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd Løsning: Tjenestene gjenopprettes automatisk.*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: Services are restored automatically.

20. november 2025, 01:55 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Biri

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Biri

Referanse: CS6917230

Feilen inntraff: 20. november 2025, 12:20 CET/CEST

Feil rettet: 21. november 2025, 14:37 CET/CEST

Siste oppdateringer

21. november 2025, 14:36 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Underleverandøren løste feil i sitt nettverk. Løsning: Underleverandøren løste feil i sitt nettverk.*

Incident resolved. Cause: Subprovider resolved fault within their network. Fix: Subprovider resolved fault within their network.

20. november 2025, 12:25 CET/CEST

Underleverandør har avdekket en fellesfeil i sitt nett og montør er på vei for feilsøk. Grunnet ukjent feilårsak er det per nå ingen konkret rettetid.*

Underleverandør har avdekket en fellesfeil i sitt nett og montør er på vei for feilsøk. Grunnet ukjent feilårsak er det per nå ingen konkret rettetid.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Enebakkneset

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Power issue

Område: Enebakkneset

Referanse: CS6916285

Feilen inntraff: 20. november 2025, 09:38 CET/CEST

Feil rettet: 20. november 2025, 15:06 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. november 2025, 10:12 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i området, årsaken er lokalt strømbrudd.*

Vi har mistet kontakt med en sentral i området, årsaken er lokalt strømbrudd.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Hurdal, Landsbyveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Hurdal, Landsbyveien

Referanse: CS6915343

Feilen inntraff: 20. november 2025, 00:32 CET/CEST

Feil rettet: 20. november 2025, 03:40 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. november 2025, 03:39 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd Løsning: Tjenestene gjenopprettes automatisk.*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: Services are restored automatically.

20. november 2025, 02:00 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Maura, Aasvegen

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Maura, Aasvegen

Referanse: CS6915342

Feilen inntraff: 20. november 2025, 00:32 CET/CEST

Feil rettet: 20. november 2025, 03:38 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. november 2025, 03:36 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd Løsning: Tjenestene gjenopprettes automatisk.*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: Services are restored automatically.

20. november 2025, 02:04 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Nannestad, Sangsvanelia

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Nannestad, Sangsvanelia

Referanse: CS6915255

Feilen inntraff: 20. november 2025, 00:31 CET/CEST

Feil rettet: 20. november 2025, 03:41 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. november 2025, 03:41 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd Løsning: Tjenester gjenopprettes automatisk*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: Services are restored automatically

20. november 2025, 01:57 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo Voksenkollveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo Voksenkollveien

Referanse: CS6910694

Feilen inntraff: 19. november 2025, 03:43 CET/CEST

Feil rettet: 19. november 2025, 08:33 CET/CEST

Siste oppdateringer

19. november 2025, 07:30 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Ekebergveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Ekebergveien

Referanse: CS6915130

Feilen inntraff: 19. november 2025, 23:24 CET/CEST

Feil rettet: 20. november 2025, 05:05 CET/CEST

Siste oppdateringer

20. november 2025, 05:04 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Planlagt arbeid Løsning: Tjenestene er nå gjenopprettet.*

Incident resolved. Cause: Planned work Fix: Services are now restored.

20. november 2025, 01:56 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Voksenkollveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Voksenkollveien

Referanse: CS6910667

Feilen inntraff: 19. november 2025, 02:53 CET/CEST

Feil rettet: 19. november 2025, 16:30 CET/CEST

Siste oppdateringer

19. november 2025, 16:29 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: En kort avbrudd i gudstjenesten. Løsning: Tjenestene ble gjenopprettet uten tiltak.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored without action.

19. november 2025, 11:49 CET/CEST

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting*

Viser til feil i ditt område som har ført til manglende internett forbindelse. Montør er bestilt ut på lokasjon for feilsøk og feilretting

19. november 2025, 08:22 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i ditt område og du kan derfor være uten internettforbindelse. Vi er på saken og forsøker å få deg på nett så snart som mulig. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig*

Vi har mistet kontakt med en sentral i ditt område og du kan derfor være uten internettforbindelse. Vi er på saken og forsøker å få deg på nett så snart som mulig. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig

19. november 2025, 08:15 CET/CEST

Vi har mistet kontakt med en sentral i ditt område og du kan derfor være uten internettforbindelse. Vi er på saken og forsøker å få deg på nett så snart som mulig. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig*

Vi har mistet kontakt med en sentral i ditt område og du kan derfor være uten internettforbindelse. Vi er på saken og forsøker å få deg på nett så snart som mulig. Da årsaken enda er ukjent, har vi ikke estimert rettetid tilgjengelig

*Denne teksten er maskinoversatt.


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her