> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler
Driftsmeldinger
Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:
Pågående driftsforstyrrelser
Oslo, Badebakken
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Feil på nettverkselement
Område: Oslo, Badebakken
Referanse: CS6748315
Feilen inntraff: 25. september 2025, 18:27 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 29. september 2025, 10:00 CET/CEST
27. september 2025, 10:29 CET/CEST
Venter på levering av erstatningsutstyr og deler.*
Awaiting delivery of replacement equipment and parts.
26. september 2025, 19:23 CET/CEST
Venter på levering av erstatningsutstyr og deler.*
Awaiting delivery of replacement equipment and parts.
26. september 2025, 16:20 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
26. september 2025, 12:01 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
25. september 2025, 20:49 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøkingen fortsetter i morgen.*
We currently have a network outage. Troubleshooting will continue tomorrow.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Brolandsveien
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberarbeid
Område: Oslo, Brolandsveien
Referanse: CS6733575
Feilen inntraff: 19. september 2025, 16:49 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 29. september 2025, 12:00 CET/CEST
26. september 2025, 19:46 CET/CEST
På grunn av mangel på ressurser vil feilsøkingen være på vent til vi hører fra vår underleverandør. Vi har eskalert uten å lykkes. Vi takker for tålmodigheten og beklager usikkerheten*
Due to lack of resources the troubleshooting will be on hold until we hear from our subprovider. We have been escalating with no success. We thank you for your patience and apologize for the inconvienience
25. september 2025, 20:45 CET/CEST
Vi jager vår underleverandør for å sende en tekniker til stedet for videre feilsøking, dette er forsinket på grunn av flere større forstyrrelser i området.*
We are chasing our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting, this is delayed because of several larger disturbances in the area.
25. september 2025, 18:15 CET/CEST
Vi jager vår underleverandør for å sende en tekniker til stedet for videre feilsøking, dette er forsinket på grunn av flere større forstyrrelser i området.*
We are chasing our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting, this is delayed because of several larger disturbances in the area.
25. september 2025, 13:35 CET/CEST
Vi jager vår underleverandør for å sende en tekniker til stedet for videre feilsøking, dette er forsinket på grunn av flere større forstyrrelser i området.*
We are chasing our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting, this is delayed because of several larger disturbances in the area.
24. september 2025, 15:35 CET/CEST
Vi venter fortsatt på at vår underleverandør skal sende en tekniker til stedet for videre feilsøking, dette er forsinket på grunn av flere større forstyrrelser i området.*
We are still waiting for our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting, this is delayed because of several larger disturbances in the area.
24. september 2025, 15:31 CET/CEST
Vi venter fortsatt på at vår underleverandør skal sende en tekniker til stedet for videre feilsøking, dette er forsinket på grunn av flere større forstyrrelser i området.*
We are still waiting for our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting, this is delayed because of several larger disturbances in the area.
24. september 2025, 09:49 CET/CEST
Tekniker er bestilt, og vi venter for øyeblikket på at vår underleverandør skal sende en tekniker til stedet for ytterligere feilsøking.*
Technician has been ordered and we are currently waiting for our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting.
23. september 2025, 21:13 CET/CEST
Tekniker er bestilt, og vi venter for øyeblikket på at vår underleverandør skal sende en tekniker til stedet for ytterligere feilsøking.*
Technician has been ordered and we are currently waiting for our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting.
23. september 2025, 16:06 CET/CEST
Tekniker er bestilt, og vi venter for øyeblikket på at vår underleverandør skal sende en tekniker til stedet for ytterligere feilsøking.*
Technician has been ordered and we are currently waiting for our subprovider to dispatch a technician to site for further troubleshooting.
23. september 2025, 07:31 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal.
22. september 2025, 21:08 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
22. september 2025, 15:15 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
22. september 2025, 09:25 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
19. september 2025, 16:56 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd som påvirker noen få kunder siden reparasjonsarbeidet som ble etablert ikke ble vellykket. Vi undersøker problemene med de gjenværende kundene og vil få en tekniker beordret til stedet for videre feilsøking.*
We currently have a network outage affecting a few customers since the repair work that was established was not succeeded. We are investigating the issues with the remaining customers and will have a technician ordered to site for further troubleshooting.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Raelingen hagastubakken22
Feil som påvirker flere kunder
Feilsøking pågår
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Raelingen hagastubakken22
Referanse: CS6747819
Feilen inntraff: 25. september 2025, 14:53 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 29. september 2025, 12:00 CET/CEST
27. september 2025, 00:55 CET/CEST
Feilretting er satt på vent til mandag.*
Fault correction is on hold until monday.
26. september 2025, 19:28 CET/CEST
Feilsøking pågår.*
Troubleshooting in progress.
26. september 2025, 16:30 CET/CEST
Feilsøking pågår.*
Troubleshooting in progress.
26. september 2025, 11:25 CET/CEST
Kabelfeil oppdaget. Teknikere jobber med å rette opp problemet.*
Cable fault detected. Technicians are working on remedying the issue.
25. september 2025, 19:13 CET/CEST
En tekniker sendt for å fortsette feilsøkingen.*
A technician dispatched to continue troubleshooting.
25. september 2025, 14:56 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sinsen
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Strømarbeid
Område: Sinsen
Referanse: CS6732771
Feilen inntraff: 19. september 2025, 13:38 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 29. september 2025, 12:00 CET/CEST
29. september 2025, 00:33 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
26. september 2025, 16:22 CET/CEST
Mens noen tjenester er gjenopprettet, venter vi fortsatt på bekreftelse på strømarbeidet.*
While some services have restored, we are still awaiting confirmation on the power work.
22. september 2025, 08:56 CET/CEST
I henhold til styret er det elektrisk arbeid hele uken og det forventes nedetid.*
In accordance with the board there is electrical work all throughout the week and downtime is expected.
19. september 2025, 13:47 CET/CEST
På grunn av pågående kraftarbeid i området vil våre tjenester oppleve periodisk nedetid.*
Due to ongoing power work in the area, our services will experience intermittent downtime.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromso Langnes
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Tromso Langnes
Referanse: CS6750085
Feilen inntraff: 26. september 2025, 15:01 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 29. september 2025, 12:00 CET/CEST
28. september 2025, 08:22 CET/CEST
Det planlagte beredskapsarbeidet er nå foreløpig planlagt å starte 30/9 00:00:01.*
The emergency planned work is now preliminary planned to start 30/9 00:00:01.
27. september 2025, 14:57 CET/CEST
Et planlagt nødarbeid er planlagt til 29/9 00:00, dato og klokkeslett kan endres da vi fortsatt leter etter flere tilgjengelige feltingeniører fra vår underleverandør for å utføre arbeidet så raskt og effektivt som mulig. Flere detaljer vil bli sendt ut i morgen når vi bør vite mer.*
An emergency planned work is planned for 29/9 00:00, the date & time might change as we are still looking for more available field engineers from our subvendor to perform the work as fast and efficiently as possible. More details will be sent out tomorrow when we should know more.
27. september 2025, 12:12 CET/CEST
Vi planlegger et akutt planlagt arbeid for å reparere den skadede kabelen. Dato og klokkeslett vil bli annonsert når det er bestilt og bekreftelse på at en feltingeniør er tilgjengelig.*
We are planning an emergency planned work to repair the damaged cable. Date and time will be announced once it is booked and confirmation that a Field Engineer is available.
27. september 2025, 07:11 CET/CEST
Tekniker bekrefter kabelkutt. Reparasjonsarbeid vil kreve litt planlegging og flere ressurser på grunn av skadens art og plassering. Vi legger en plan sammen med tekniker i løpet av dagen.*
Technician confirms cable cut. Repairwork will require some planning and more resourses due to the nature and location of the damage. We will make a plan together with technician during the day.
26. september 2025, 19:59 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
26. september 2025, 16:19 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår. Tekniker bestilt.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress. Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø, Mmellomvegen
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberarbeid
Område: Tromsø, Mmellomvegen
Referanse: CS6707298
Feilen inntraff: 11. september 2025, 13:33 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 29. september 2025, 12:00 CET/CEST
26. september 2025, 16:30 CET/CEST
Vi vil fortsette å presse kraftselskapet for status og tidsramme. Inntil de reparerer de ødelagte kraftstolpene, kan det ikke gjøres noe fiberarbeid.*
We will keep pushing the powercompany for status and timeframe. Until they repair the broken powerpoles, no fiberwork can be done.
24. september 2025, 19:33 CET/CEST
Vi vil fortsette å presse kraftselskapet for status og tidsramme. Inntil de reparerer de ødelagte kraftstolpene, kan det ikke gjøres noe fiberarbeid.*
We will keep pushing the powercompany for status and timeframe. Until they repair the broken powerpoles, no fiberwork can be done.
24. september 2025, 10:11 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
23. september 2025, 21:12 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
23. september 2025, 16:03 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
22. september 2025, 20:36 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
22. september 2025, 14:16 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
22. september 2025, 09:14 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
19. september 2025, 20:33 CET/CEST
Vi presser fortsatt på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet på grunn av at denne feilen er mer omfattende enn først anslått. Derfor kan tiden for en reparasjon ta lengre tid.*
We are still pushing for further information on when this can be resolved by the power company due to this fault being more extensive then initially estimated. Therefor the time for a repair can take longer.
19. september 2025, 07:14 CET/CEST
Vi presser på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are pushing for further information on when this can be resolved by the power company.
18. september 2025, 09:02 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
17. september 2025, 19:06 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
17. september 2025, 13:42 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt*
As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal
16. september 2025, 14:31 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
13. september 2025, 10:42 CET/CEST
Nettverk outage er forårsaket av kabelskade. Kabelen er montert mellom strømstolper, og feltteknikere som ble sendt til stedet kan ikke reparere skaden selv. Problemet er meldt til kraftselskapet, og vi vil følge opp dem videre i løpet av neste uke for planlagte tiltak.*
Network outage is caused by cable damage. The cable is mounted between power poles, and field technicians that were sent to site are unable to repair the damage themselves. The issue has been reported to the power company, and we will follow up with them further during next week for planned actions.
11. september 2025, 18:20 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt.*
We currently have a network outage. Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Løste driftsforstyrrelser
Loten Oestrovegen
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Loten Oestrovegen
Referanse: CS6750585
Feilen inntraff: 27. september 2025, 08:31 CET/CEST
Feil rettet: 27. september 2025, 14:44 CET/CEST
Siste oppdateringer
27. september 2025, 14:42 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
27. september 2025, 08:56 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Loten Oestrovegen
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Loten Oestrovegen
Referanse: CS6750586
Feilen inntraff: 27. september 2025, 08:31 CET/CEST
Feil rettet: 27. september 2025, 14:48 CET/CEST
Siste oppdateringer
27. september 2025, 14:46 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokal strømbrudd mistenkt. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
27. september 2025, 09:03 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sel, Grindstugugrenda
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Sel, Grindstugugrenda
Referanse: CS6751486
Feilen inntraff: 28. september 2025, 10:18 CET/CEST
Feil rettet: 28. september 2025, 13:38 CET/CEST
Siste oppdateringer
28. september 2025, 13:36 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd. Løsning: Strømbruddet er løst, og tjenestene er tilgjengelige igjen. Alle systemer fungerer som normalt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.
28. september 2025, 11:17 CET/CEST
Det pågår et planlagt strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyret. ETR 2025-09-28 13:30:00.*
There is an ongoing planned power outage in the area affecting GlobalConnect equipment. ETR 2025-09-28 13:30:00.
28. september 2025, 10:59 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her