> Kundeservice > Leveranse og installasjon > Hva skjer etter bestilling Via_fiber
Hva skjer etter bestilling? (Bredbånd over videreselgers fibernett)
Bestilling
Etter bestilling sender vi en ordrekvittering og hjemmesentralen blir sendt i posten. Denne kobler du opp selv, du kan finne alle brukerveiledninger her: Brukerveiledning for hjemmesentral og Wi-Fi-utstyr.
For at GlobalConnect skal kunne levere bredbåndsforbindelsen må det være en eksisterende veggkontakt for fiberbaserte tjenester til boligen. Etter oppkoblingen er gjennomført vil kunde motta en e-post om at Tjenesten er klar til bruk («Ferdigmelding»).
Leveranse av GlobalConnect fiber WS med eksisterende bredbånd til husvegg
Har Kunden en eksisterende bredbåndsforbindelse GlobalConnect kan benytte på adressen (overføring av bredbåndstjenesten til GlobalConnect fra annen leverandør eller nybestilling), vil GlobalConnects installasjon skje i sentralen og ikke hjemme hos deg.
Leveranse av GlobalConnect fiber WS uten eksisterende fiber til husvegg
Dersom fiberkabel ikke er ført fra vei til husvegg vil entreprenør ta kontakt for å avtale tidspunkt for inspeksjon og installasjon.
Der leveransen krever at kabel graves ned på sluttbrukers tomt vil entreprenør legge fiber i rør på bakken fra tomtegrense til grunnmur. Kunden er ansvarlig for at røret med fiber blir gravd forsvarlig ned, fortrinnsvis innen en måned fra bestilling. Grøften skal være rundt 30 cm dyp med egnet, steinfri, masse minimum 5 cm rundt røret.
På installasjonsdato må installatør få fri adkomst og strømtilførsel, og utstyret må ligge klart.
Installasjon av innholdstjenester (TV, telefoni)
Leveranse av Innholdstjenester gjennomføres av GlobalConnect i samarbeid med Innholdsleverandøren. Kunden vil motta Innholdsleverandørens utstyr og brukerveiledning for installasjon etter bestilling. Ved samtidig installasjon som installasjon av GlobalConnect Fiber kan installatør også installere og aktivere Innholdstjenesten.
Fant du ikke det du leter etter?
Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.
Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.
Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.
Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her
2023-09-28