> Kundeservice > Leveranse og installasjon > Hva skjer etter bestilling
Hva skjer etter bestilling? (Fiber i enebolig)
Bestilling
Når din bestilling er registrert, vil du motta en e-post med ordrebekreftelse fra oss.
Dersom vi allerede har bygd ut fiber i ditt område, kan du se bort fra steg 2 og 3 under, og gå direkte til punkt 4.
Bekreftelse på utbygging
Så snart det er besluttet at vi skal bygge ut fiber i ditt område, vil du motta en skriftlig bekreftelse fra oss per brev, og du kan begynne å glede deg til gode fiberopplevelser!
Utbygging
Utbyggingen tar vanligvis tre til ni måneder og utføres av våre lokale entreprenører.
Så snart vi vet mer om detaljene i utbyggingen, sender vi deg informasjon på e-post om når vi vil starte å grave, når vi planlegger installasjonen innendørs, og når vi forventer at hele ditt nabolag vil være på nett med fiberbredbånd fra GlobalConnect. Du vil også motta kontaktinformasjon til vår lokale entreprenør som utfører arbeidet.
Du kan også lese mer her om fiberutbygging av nye eneboligområder.
Grave ned fiberrør
For at du raskt og effektivt skal få installert fiberbredbånd fra GlobalConnect, er det viktig at du gjør de nødvendige forberedelsene på egen eiendom. Vi sender deg en påminnelse på SMS når det nærmer seg.
Dersom strømmen til din bolig går via bakken (og ikke i luftstrekk), legger vi også fiberkabelen i bakken. Vi klargjør fiberrør til deg på din tomtegrense. Dersom ikke annet er avtalt, må du selv grave ned fiberrøret fra tomtegrensen til nærmeste husvegg.
Besøk av montør for installasjon
Når vi er klare for installasjon av vårt fibernett hjemme hos deg, vil vår entreprenør kontakte deg direkte for å avtale besøkstidspunkt.
Under installasjonen monteres en liten fiberboks på veggen i boligen din, og vår hjemmesentral settes opp. Entreprenør vil, sammen med deg, finne beste plassering av hjemmesentralen, samt beste føringsvei for å komme dit.
Har du bestilt TV som tilleggsprodukt fra GlobalConnect, vil du få tilsendt en TV-dekoder i posten i god tid før installasjonen og vår montør hjelper deg å koble denne opp.
Dersom du har spørsmål vedrørende graving, selve installasjonen, eller har behov for å bytte installasjonstidspunkt etter at entreprenør har avtalt dette med deg, ta kontakt direkte med vår lokale entreprenør.
Ta i bruk fiberbredbåndet
Når fiberbredbåndet er klart til å tas i bruk, vil du motta en ferdigmelding på e-post fra oss.
Hjemmesentralen er selve «hjertet» i fibernettet ditt, det er til denne du må koble alt av utstyr som du skal ha på nett (bredbåndsruter, PC-er, TV-dekodere osv.)
Fant du ikke det du leter etter?
Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.
Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.
Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.
Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her
2023-09-28